FANtv-nl-logo-mobile

Basilicum kweken

Lees meer
29 juni 2008 17:41 #31 door alphashop
Beantwoord door alphashop in topic Basilicum kweken
Wouter: Basilicum buiten vanaf half juni. Half zon/schaduw... Klei 10 cm weggraven en de basilicum planten in (gecomposteerde) zwarte aarde.

Fijn dat het inmiddels goed gaat.Mad Dan2008-06-29 19:42:27

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07 juni 2009 12:42 #32 door jan123
Beantwoord door jan123 in topic Basilicum kweken
Hoi Wouter,
Ik had hetzelfde.
Vorig jaar had ik basilicum, tijm, rozemarijn en koriander in potten geplant, gewoon die kleine plantjes uit de supermarkt en die gingen als een trein!
Dit jaar had ik een klein stukje grond vrijgemaakt en dacht dat als ik de plantjes in de grond zou zetten, ze het vast nog beter zouden doen. Dus een hele lading potgrond 'gestort' en planten maar. Maar helaas, ook bij mij was het feest na een week of zo voorbij; slappe plantjes, die meteen doodgingen.
Toen bedacht ik dat ik vorig jaar gelezen had dat basilicum en co KALKRIJKE GROND nodig had en ik daarom (een gokje) een flinke partij schelpenzand door de grond had gemengd. Gewoon het spul dat je ook in de parkietenkooi gooit, in de supermarkt te koop.
Daarom besloot ik nu de dode plantjes te vervangen en een behoorlijke hoeveelheid schelpenzand door de potgrond te mengen (houd maar de verhouding 1/3 schelpenzand en 2/3 grond aan).
En zowaar: de nieuwe plantjes doen het uitstekend!!! Zowel in de grond, als in een pot. Zelfs zo goed dat enkele verpieterde plantjes zich beginnen te herstellen. Ik raad je dus aan om dit eens te proberen: plant de plantjes in 2/3 potgrond en 1/3 schelpenzand, laat ze na het planten even met rust (dus niet meteen knippen) en geef ze elke dag een KLEIN BEETJE water (als het erg warm is 2 keer).
Volgens mij moet het dan lukken, bij mij werkte het in elk geval. Succes!!

Groetjes,

Dimples

Lees meer
01 mrt 2011 08:26 #33 door bcbaggets
Beantwoord door bcbaggets in topic Basilicum kweken
Weet iemand waar ik goede basilicumzaden kan kopen?
Ik wist uberhaupt niet dat je daar zaden voor nodig hebt haha.

Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden