- Ontvangen bedankjes 0
Tomaten
- marc_4
- Onderwerp Auteur
- Expert lid
Minder
Lees meer
- GJC
- Bezoeker
- marc_4
- Onderwerp Auteur
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
- impulsje
- Bezoeker
08 mei 2007 06:27 #4
door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Tomaten
Sorry maar vind je antwoord erg wazig....
Kan zijn...
Is het aannemelijk dat eht droogte is of heb je de planten elke dag water gegeven en kan dat dus niet.
Wil je eigenlijk wel antwoord op je vraag? Ga anders is even flink googlen en kijk is of je daar is kan vinden!
Kan zijn...
Is het aannemelijk dat eht droogte is of heb je de planten elke dag water gegeven en kan dat dus niet.
Wil je eigenlijk wel antwoord op je vraag? Ga anders is even flink googlen en kijk is of je daar is kan vinden!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- ibrahimyirik13
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 mei 2007 08:54 #5
door ibrahimyirik13
Beantwoord door ibrahimyirik13 in topic Tomaten
Het opensplijten van tomaten kan komen door een combinatie van droogte en plotselinge watertoevoer:
Wanneer de planten te droog staan gaat de plant vocht onttrekken uit de reeds gevormde vruchten. Wanneer de planten dan opeens weer water krijgen beginnen ze zich 'als een gek' vol te zuigen. De tomaten worden dan als het ware 'overvuld' en barsten/knappen uit hun jasje.
Geef de planten regelmatig en met mate water, het best in de ochtend.
Wat de zwarte strepen op de gele tomaten betreft kan ik slechts gissen: ik kweek soms een gele tomaat, de Golden Jubilee, deze panten zijn erg gevoelig voor [size="-1"]phytoftra, dus in natte zomers...[/size]
Peter
Kropje slaap2007-05-10 10:54:37
Wanneer de planten te droog staan gaat de plant vocht onttrekken uit de reeds gevormde vruchten. Wanneer de planten dan opeens weer water krijgen beginnen ze zich 'als een gek' vol te zuigen. De tomaten worden dan als het ware 'overvuld' en barsten/knappen uit hun jasje.
Geef de planten regelmatig en met mate water, het best in de ochtend.
Wat de zwarte strepen op de gele tomaten betreft kan ik slechts gissen: ik kweek soms een gele tomaat, de Golden Jubilee, deze panten zijn erg gevoelig voor [size="-1"]phytoftra, dus in natte zomers...[/size]
Peter
Kropje slaap2007-05-10 10:54:37
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.182 seconden