FANtv-nl-logo-mobile

Japanse duizendknoop of chinees knoopkruid

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 feb 2004 21:04 #1 door Guests
Ik heb japanse duizendknoop, wij noemen het ook wel chinees knoopkruid, in de tuin. Het ziet er uit als bamboe, na een tijdje worden het nl. holle houtachtige stengels met grote bladeren. Het meeste verdwijnt in de winter, maar in het groeiseizoen groeit het zeer snel. Als je bij het wieden een stukje laat liggen groit dat onmiddelijk weer vast. De wortels zitten erg diep, en de scheuten verplaatsen zich ver horizontaal. Heeft iemand een idee hoe dit het beste bestreden kan worden. We hebben al veel geprobeerd (bijv. met round-up) maar het effect is relatief weinig. Na tien jaar zijn we nog steeds bezig om de jonge scheuten die de kop boven het maaiveld steken systematisch uit te spitten. HELP !

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jan 2010 07:20 #2 door EmHill
Beantwoord door EmHill in topic Japanse duizendknoop of chinees knoopkruid
Ik heb het ooit weten te verwijderen door het gewoon eruit te trekken, 2 jaar lang alles wat opkwam verwijderen (zoveel mogelijk met wortel en al) en telkens weer round-up spuiten. Uiteindelijk zit er nu nog een beetje in mijn gazon, ik hoop dat dat uitput door steeds te maaien.

Lees meer
16 jan 2010 13:26 #3 door blogbot
Beantwoord door blogbot in topic Japanse duizendknoop of chinees knoopkruid
Als natuurliefhebber dien je natuurlijk geen round-up te gebruiken. Het dood namelijk niet alleen planten, maar ook dieren. Diep spitten, alle wortels verwijderen en doen zoals bovenstaande, put de plant uit.

Plantadvies

Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.

Tijd voor maken pagina: 0.193 seconden