- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Overige tuinvragen
- Nieuw terras aanleggen
Nieuw terras aanleggen
- MarcS
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
05 apr 2010 17:16 #1
door MarcS
Nieuw terras aanleggen werd gestart door MarcS
Hallo allemaal,
wij wonen nu ongeveer een jaartje in ons nieuwe huis. We hebben dit niet zelfgebouwd maar gekocht.
Er is ook een kleine tuin aan, en er was een houten terras..
Nu had ik en men vriendin beslist om dat houten terras weg te doen, om er een mooi en deftig terras te (laten) leggen.
Nu was ik vorige week begonnen met het houten terras weg te doen, maar nu was de verrassing dat er nog een stenen terras (heel vuil uiteraard) onderlag.
Het stenen terras bestond uit een half betonnen stuk, en een half met stenen bedekt terras.
Ik heb nu voor de helft die stenen er ook uitgehaald, (en toen had ik door dat da andere deel beton was), en ik dit dus niet kan verwijderen.
Nu mijn vraag:
kan ik op dat beton gewoon een (met tegels) terras overbouwen, of hoe kan ik daar nu nog iets moois van maken ?
Alvast bedankt.
Svenvdb2010-04-05 19:17:26
wij wonen nu ongeveer een jaartje in ons nieuwe huis. We hebben dit niet zelfgebouwd maar gekocht.
Er is ook een kleine tuin aan, en er was een houten terras..
Nu had ik en men vriendin beslist om dat houten terras weg te doen, om er een mooi en deftig terras te (laten) leggen.
Nu was ik vorige week begonnen met het houten terras weg te doen, maar nu was de verrassing dat er nog een stenen terras (heel vuil uiteraard) onderlag.
Het stenen terras bestond uit een half betonnen stuk, en een half met stenen bedekt terras.
Ik heb nu voor de helft die stenen er ook uitgehaald, (en toen had ik door dat da andere deel beton was), en ik dit dus niet kan verwijderen.
Nu mijn vraag:
kan ik op dat beton gewoon een (met tegels) terras overbouwen, of hoe kan ik daar nu nog iets moois van maken ?
Alvast bedankt.
Svenvdb2010-04-05 19:17:26
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- davy071986
-
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 juni 2011 16:39 #2
door davy071986
Beantwoord door davy071986 in topic Nieuw terras aanleggen
Sven,
Tuurlijk kun je over het beton een terras aanleggen. Maar, let hierbij wel op de hoogte.
Over de beton moet een paar cm zand aangebracht worden, waarop de je de klinkers/tegels legt. Deze klinkers/tegels moeten altijd lager liggen dan de onderkant van de kozijnen en dorpels.
Kortom: als de beton voldoende diep onder de kozijnen en dorpels ligt en dus de klinkers/tegels minimaal 1 cm onder de kozijnen en dorpels ligt is het geen probleem.
Voor meer tips kun je ook eens kijken op www.zelf-bestrating-maken.nl
Succes ermee!
Groeten,
Jaap
Tuurlijk kun je over het beton een terras aanleggen. Maar, let hierbij wel op de hoogte.
Over de beton moet een paar cm zand aangebracht worden, waarop de je de klinkers/tegels legt. Deze klinkers/tegels moeten altijd lager liggen dan de onderkant van de kozijnen en dorpels.
Kortom: als de beton voldoende diep onder de kozijnen en dorpels ligt en dus de klinkers/tegels minimaal 1 cm onder de kozijnen en dorpels ligt is het geen probleem.
Voor meer tips kun je ook eens kijken op www.zelf-bestrating-maken.nl
Succes ermee!
Groeten,
Jaap
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
20 juni 2011 05:20 #3
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Nieuw terras aanleggen
Tijd voor maken pagina: 0.152 seconden