- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- TUIN
- Overige tuinvragen
- fundering blokhut
fundering blokhut
- ffspolosho
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
30 dec 2010 19:29 #1
door ffspolosho
fundering blokhut werd gestart door ffspolosho
Ik wil een blokhut van 3.50 x 3.00 , 45mm dik gaan plaatsen .
Nu wil ik het geheel op betonbielzen of opsluit betonbandjes
gaan plaatsen met , net iets boven het maaiveld met een betontegelvloertje .
wat kan ik beter nemen , betonbandjes of betonbielsen ?
Ik zit op zandgrond en er ligt nu aarde / tuin . Hoe diep moet ik ongeveer aan aarde wegscheppen voor ik het aanvul met zand , is 30 cm voldoende ? is het beter om een bepaald soort zand te gebruiken of maakt dit ook weinig uit ?
Wat kan ik het beste doen , blokhut op de betontegels plaatsen of echt op de betonbandjes of betonbielsen zelf ?
bedankt voor info
Nu wil ik het geheel op betonbielzen of opsluit betonbandjes
gaan plaatsen met , net iets boven het maaiveld met een betontegelvloertje .
wat kan ik beter nemen , betonbandjes of betonbielsen ?
Ik zit op zandgrond en er ligt nu aarde / tuin . Hoe diep moet ik ongeveer aan aarde wegscheppen voor ik het aanvul met zand , is 30 cm voldoende ? is het beter om een bepaald soort zand te gebruiken of maakt dit ook weinig uit ?
Wat kan ik het beste doen , blokhut op de betontegels plaatsen of echt op de betonbandjes of betonbielsen zelf ?
bedankt voor info
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
31 dec 2010 08:08 #2
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic fundering blokhut
Wij hebben er een staan van 3 bij 3 m en dan 28mm dik en op klei (zakt altijd). Ongeveer 20cm uitgegraven en iets verhoogt dus zal 25cm geel zand onder gekomen zijn. Onder de hoeken van de hut hebben we stapels oude tegels gelegd die doorlopen tot ongeveer de klei grond. De boel is daarna getegeld en het hutje erop gezet. Staat al weer een jaartje of 5 zonder verschijnselen van verzakkingen. Wel een hardhouten balk of goed geimpregneerde onder je blokhut zetten. Planken zo op de tegels is vragen om rotten.
Betonbandjes hoor je vaker. Hebben er ook wel eens een bij mijn ouders gezet op betonbanden, maar dat was omdat er nog een muurtje onder gemetseld moest worden. Banden plat gelegd, banden daarop weer rechtop geplaatst met cement en daarna 5 lagen stenen. Is een kolere werk, maar het staat er nog wel.
Zand is geel zand. Welk soort maakt volgens mij niet zoveel uit.
Betonbandjes hoor je vaker. Hebben er ook wel eens een bij mijn ouders gezet op betonbanden, maar dat was omdat er nog een muurtje onder gemetseld moest worden. Banden plat gelegd, banden daarop weer rechtop geplaatst met cement en daarna 5 lagen stenen. Is een kolere werk, maar het staat er nog wel.
Zand is geel zand. Welk soort maakt volgens mij niet zoveel uit.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden