- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- Algemeen (over dit forum)
- Over dit forum
- Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
- Stephan
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
20 feb 2009 12:12 #1
door Stephan
Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe werd gestart door Stephan
Regelmatig wordt in forumberichten reclame gemaakt voor een product
of bedrijf. Volgens de huidige regels van het forum is dat niet echt de
bedoeling, end dus wordt er door de moderators zoveel mogelijk tegen
opgetreden. Zijn de regels nu te streng? Wat vind jij van reclame /
commercie in de forumberichten?
Stephan2009-08-21 11:57:10
of bedrijf. Volgens de huidige regels van het forum is dat niet echt de
bedoeling, end dus wordt er door de moderators zoveel mogelijk tegen
opgetreden. Zijn de regels nu te streng? Wat vind jij van reclame /
commercie in de forumberichten?
Stephan2009-08-21 11:57:10
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- miloeevers
- Senior lid
-
Minder
Lees meer
20 feb 2009 12:30 #2
door miloeevers
Beantwoord door miloeevers in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
iemand plaatst zijn probleem op dit forum en als er dan een oplossing aangeboden wordt, in welke vorm dan ook, dan kan de vraagsteller toch tevreden zijn?
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
20 feb 2009 12:38 #3
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Wat we veel zien is een hele reactie met vooral reclame voor hun bedrijf zonder concreet antwoord op de vraag van de vraag steller. Wil je dat zouden ze een concreet advies moeten geven?
- Jungle
-
- Platinum-lid
-
20 feb 2009 13:23 #4
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Als er een oplissing voor een probleem is, en in het antwoord zit een commerciele verwijzing, dan kan hij toch gewoon verborgen worden, zoals we nu ook linken verbergen. Dan is het minder snel duiddelijk dat het om mogelijke reklame gaat. Zo open en bloot een verwijzing naar bijvoorbeeld een badkamer leverancier vind ik persoonlijk niet kunnen, maar verborgen in een klik hier verwijzing heb ik totaal geen moeite mee.
Hoe moet ik trouwens stemmen in deze poll??
pollvraag: Wat vind jij van reclame / commercie in de forumberichten?
pollkeuze
Stemmen
Poll-statistieken
Ik zit niet te wachten op commercie
2
[100.00%]
Relevante, bescheiden reclame vind ik prima
0
[0.00%]
Je kunt niet stemmen in deze pollcobra2009-02-20 16:52:48
Hoe moet ik trouwens stemmen in deze poll??
pollvraag: Wat vind jij van reclame / commercie in de forumberichten?
pollkeuze
Stemmen
Poll-statistieken
Ik zit niet te wachten op commercie
2
[100.00%]
Relevante, bescheiden reclame vind ik prima
0
[0.00%]
Je kunt niet stemmen in deze pollcobra2009-02-20 16:52:48
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- GJC
- Bezoeker
-
20 feb 2009 13:40 #5
door GJC
Beantwoord door GJC in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Ik heb gestemd voor " ...ik zit niet te wachten... ".
Ik vind en heb dat altijd gevonden dat als een antwoord relevant is er best een naam genoemd mag worden. Voor mij hoeft dat zelfs niet verborgen onder een link. Een oeroud topic weer naar boven halen om een naam te noemen lijkt mij een commerciële poging. Dit mag/moet bestreden worden, maar als ik toevallig erg tevreden ben over lijm X en iemand vraagt hoe hij iets moet lijmen moet ik dat gewoon kunnen zeggen.
Ik ben dus tegen commercie en voor behulpzaamheid. Dat lijkt me ook het doel van dit forum.
Ik vind en heb dat altijd gevonden dat als een antwoord relevant is er best een naam genoemd mag worden. Voor mij hoeft dat zelfs niet verborgen onder een link. Een oeroud topic weer naar boven halen om een naam te noemen lijkt mij een commerciële poging. Dit mag/moet bestreden worden, maar als ik toevallig erg tevreden ben over lijm X en iemand vraagt hoe hij iets moet lijmen moet ik dat gewoon kunnen zeggen.
Ik ben dus tegen commercie en voor behulpzaamheid. Dat lijkt me ook het doel van dit forum.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
20 feb 2009 14:08 #6
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Maar mag een ondernemer die die lijm verkoopt dan ook het advies geven die lijm te gebruiken omdat... en dan ernaar verwijzen? Wat jij aangeeft hebben we altijd al gedaan en resulteert nu in mensen die onder een andere naam hun product gaan aanprijzen alsof ze het toevallig gebruikt hebben en er zo tevreden over zijn.
- GJC
- Bezoeker
-
20 feb 2009 15:22 #7
door GJC
Dat ben ik helemaal met je eens Klaas. Maar dat is iets dat het forumbeheer moet proberen tegen te gaan. Vaak is er met wat gepuzzel wel uit te vinden of er een link is en verder is het veel onderbuikgevoel. Heel lastig, ik weet er alles van.
Je kunt het ook simpel uitbannen door het totaal te verbieden, maar dan moet je ook geen namen van eventuele sponsors meer noemen in een antwoord.
Je kunt het ook simpel uitbannen door het totaal te verbieden, maar dan moet je ook geen namen van eventuele sponsors meer noemen in een antwoord.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
20 feb 2009 15:34 #8
door Anne-Marie
Maar wat is het verschil tussen jou als jij een naam noemt en de ondernemer als die hetzelfde advies geeft. Uiteraard heeft hij er belang bij om zijn product te promoten. Dan kan je ook stellen dat het duidelijker is als de ondernemer dat kan en dat ook duidelijk vermeld, dan kan je dat gelijk negeren als forumgebruiker.
- GJC
- Bezoeker
-
20 feb 2009 16:16 #9
door GJC
Het verschil is dat de onafhankelijkheid niet in het geding moet zijn, maar hoe ga je dat garanderen?
Ik ben ooit tegengekomen dat ik wel de naam van een sponsor mocht roepen, maar niet die van een concurrent waar ik veel tevredener over was. Ik heb geweigerd daaraan mee te werken. Ik wil geen product noemen/aanprijzen dat ik niet eens ken.
Probleem blijft natuurlijk het onderscheid maken tussen enthousiasme en commercieel belang. Dat is altijd lastig geweest en zal het ook blijven.
Het forum zal ook belang hebben bij het naar voren schuiven van bepaalde namen. De schoorsteen moet tenslotte roken.
Keuze is dus je verkopen aan een paar namen en de rest bannen of alle namen verbieden of de beantwoorders de keuze laten of ze een naam noemen. Persoonlijk vind ik het raar om bepaalde namen toe te laten en over andere neurotisch opmerkingen te maken dat dat via PB moet ofzo. Maar goed, ik sta niet (meer) voor de keuze.
Ik ben ooit tegengekomen dat ik wel de naam van een sponsor mocht roepen, maar niet die van een concurrent waar ik veel tevredener over was. Ik heb geweigerd daaraan mee te werken. Ik wil geen product noemen/aanprijzen dat ik niet eens ken.
Probleem blijft natuurlijk het onderscheid maken tussen enthousiasme en commercieel belang. Dat is altijd lastig geweest en zal het ook blijven.
Het forum zal ook belang hebben bij het naar voren schuiven van bepaalde namen. De schoorsteen moet tenslotte roken.
Keuze is dus je verkopen aan een paar namen en de rest bannen of alle namen verbieden of de beantwoorders de keuze laten of ze een naam noemen. Persoonlijk vind ik het raar om bepaalde namen toe te laten en over andere neurotisch opmerkingen te maken dat dat via PB moet ofzo. Maar goed, ik sta niet (meer) voor de keuze.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
20 feb 2009 17:11 #10
door Anne-Marie
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden