- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- Algemeen (over dit forum)
- Over dit forum
- Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
- deliasik
- Elite-lid
Minder
Lees meer
22 feb 2009 09:29 #21
door deliasik
Bedoel je dat er mensen zijn die special inloggen om hun site commercieel te pluggen en een bogus vraag /topic starten?
In that case killbill! Daar hebben we andere plekken voor.
Wat ik overigens mis is een mogelijkheid als topic starter om je topic te sluiten zodat er niet meer op gereageerd kan worden. Dan ben je die andere ergenis ook meteen kwijt haha
copykat
Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.
Beantwoord door deliasik in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
impulsje schreef : Ik vind het erg storend als er mensen zijn die een topic openen over hun website en er daarna lose reactie van mensen komen die nog nooit eerder op het forum waren.
Bedoel je dat er mensen zijn die special inloggen om hun site commercieel te pluggen en een bogus vraag /topic starten?
In that case killbill! Daar hebben we andere plekken voor.
Wat ik overigens mis is een mogelijkheid als topic starter om je topic te sluiten zodat er niet meer op gereageerd kan worden. Dan ben je die andere ergenis ook meteen kwijt haha
copykat
Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
22 feb 2009 10:22 #22
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Dat heeft niet zoveel zin, kijk maar naar hoevaak een TS meld of zijn probleem nu verholpen dan wel zijn vraag beantwoordt is. Dat is vrij zeldzaam. Aanvulllingen kunnen voor anderen ook altijd zinvol zijn, vandaar dat we ook zelden een topic afsluiten.
- DANNYFANNY
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 feb 2009 11:51 #23
door DANNYFANNY
Beantwoord door DANNYFANNY in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Wie kaatst kan de bal verwachten.
Dus als je een duidelijk commercieel bedoelde link of recensie post dan is er dus ook de mogelijkheid dat iemand anders reageert door te zeggen dat het product gruwelijke bagger is.
In dat geval is er een balans.
Als iemand een product, merk of bedrijf noemt met als doel de vraagsteller van dienst te zijn (omdat die beantwoorder nu eenmaal goede ervaringen met dat product, merk, etc. heeft) is er al helemaal niets mis lijkt me.
Het ongevraagd en ongenuanceerd afkraken van merken of bedrijven lijkt me reden tot verwijdering. (anti-reclame dus)
het herhaaldelijk plaatsen van lofbetuigingen over een bepaald merk of bedrijf lijkt me duidelijk een sneaky vorm van reclame, hoogst irritant!!
ik denk dat de meeste mensen zelf wel in staat zijn om de verschillen te zien, daar hoef je denk ik geen mods aan op te offeren..
Dus als je een duidelijk commercieel bedoelde link of recensie post dan is er dus ook de mogelijkheid dat iemand anders reageert door te zeggen dat het product gruwelijke bagger is.
In dat geval is er een balans.
Als iemand een product, merk of bedrijf noemt met als doel de vraagsteller van dienst te zijn (omdat die beantwoorder nu eenmaal goede ervaringen met dat product, merk, etc. heeft) is er al helemaal niets mis lijkt me.
Het ongevraagd en ongenuanceerd afkraken van merken of bedrijven lijkt me reden tot verwijdering. (anti-reclame dus)
het herhaaldelijk plaatsen van lofbetuigingen over een bepaald merk of bedrijf lijkt me duidelijk een sneaky vorm van reclame, hoogst irritant!!
ik denk dat de meeste mensen zelf wel in staat zijn om de verschillen te zien, daar hoef je denk ik geen mods aan op te offeren..
- deliasik
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 feb 2009 13:23 #24
door deliasik
Beantwoord door deliasik in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Opzich ben ik het met dr.who eens al is er een behoorlijk grijs gebied waar de persoonlijke mening vd moderator de doorslag zal geven of het relevant is of "junkmail".
Het vermelden van een bepaald type lijm zonder merk te noemen kan verwarrend werken.
Kreten als "ik gebruik alleen maar merk x en de rest is slecht" zijn simpel maar de grijsgebieden zoals " merk x is voor jou doeleinden het beste product" als er iemand is die dit niet beaamd zal het vermoedelijk meteen er onder de grond ingeboord worden en is het evenwicht weer aanwezig.
Ik denk dat jullie als moderators op eigen inzicht censure moeten blijven plegen. Er zullen altijd bewuste pluggers blijven helaas...
De kieskeurig site is ook zo'n voorbeeld, Daar kan je een product een 9 of een 1 laten geven zonder het ding ooit gezien te hebben en dus "goed"of "slecht" beoordeelt laten zijn door regelmatig een reaktie te plaatsen als persoon om een bepaald product te promoten of te laten craschen.(wie controleert tenslotte de echtheid vd reakties?)
(Ik weet uit eerste hand dat bedrijven studenten in huren of commerciele werknemers gebruiken om daar producten die negatief staan in de revieuws te "positiviseren" door positieve "reakties" te plaatsen. )
copykat
Het vermelden van een bepaald type lijm zonder merk te noemen kan verwarrend werken.
Kreten als "ik gebruik alleen maar merk x en de rest is slecht" zijn simpel maar de grijsgebieden zoals " merk x is voor jou doeleinden het beste product" als er iemand is die dit niet beaamd zal het vermoedelijk meteen er onder de grond ingeboord worden en is het evenwicht weer aanwezig.
Ik denk dat jullie als moderators op eigen inzicht censure moeten blijven plegen. Er zullen altijd bewuste pluggers blijven helaas...
De kieskeurig site is ook zo'n voorbeeld, Daar kan je een product een 9 of een 1 laten geven zonder het ding ooit gezien te hebben en dus "goed"of "slecht" beoordeelt laten zijn door regelmatig een reaktie te plaatsen als persoon om een bepaald product te promoten of te laten craschen.(wie controleert tenslotte de echtheid vd reakties?)
(Ik weet uit eerste hand dat bedrijven studenten in huren of commerciele werknemers gebruiken om daar producten die negatief staan in de revieuws te "positiviseren" door positieve "reakties" te plaatsen. )
copykat
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 mrt 2009 19:12 #25
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
De echtheid van de kieskeurig beoordelingen laat ik graag aan kieskeurig over, zij doen er sowieso altijd 1 a 2 dagen over om een reactie te plaatsen, in die tijd zullen ze wel aan het nadenken zijn.
De echte spammer halen we er toch altijd wel uit, want de "normale" beantwoorder beantwoordt meerdere vragen en promoot niet enkel maar dat ene product of die ene firma. Mijn mening: prima als je trots bent op het bedrijf waar je werkt, maar hou je fatsoen. Reclame maken doe je maar uit je marketing-budget.
De echte spammer halen we er toch altijd wel uit, want de "normale" beantwoorder beantwoordt meerdere vragen en promoot niet enkel maar dat ene product of die ene firma. Mijn mening: prima als je trots bent op het bedrijf waar je werkt, maar hou je fatsoen. Reclame maken doe je maar uit je marketing-budget.
- deliasik
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
06 mrt 2009 14:42 #26
door deliasik
Zo das gezegt.[img]smileys/smiley32.gif[/img]
Je kan kan ze altijd nog een factuur sturen haha.
c
Je kan kan ze altijd nog een factuur sturen haha.
c
- Altec
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 mrt 2009 09:06 #27
door Altec
Beantwoord door Altec in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Ik werk bij een fabrikant van lijmen, voegen en egalisatiemiddelen en kijk regelmatig met veel interesse op FANforum. Vaak verrast mij het hoge niveau van de oplossingen die aangedragen worden voor problemen. Er zitten klussers bij met heel veel ervaring! Maar soms zie ik oplossingen bij topics aangedragen worden waarvan ik weet dat het veel eenvoudiger en goedkoper kan. Maar ik zie ook oplossingen waarvan ik denk "dat moet je nooit doen". Ik heb bijvoorbeeld een hele discussie gevolgt over de cementsluier op een bestaande tegelvloer waarbij uiteindelijk de vloer vervangen zal worden omdat de cementsluier niet te verwijderen is. Maar ook het advies om een egalisatiemiddel te gebruiken om een vloer deels 3 cm op te hogen om waterpas te krijgen. Beide zeer kostbare oplossingen die waarschijnlijk goedkoper uitgevoerd kunnen worden. Het bedrijf waar ik werk verkoopt egalisatiemiddelen maar 3 cm dikte willen we niet want dat is veel te risicovol (door krimp scheurt het en kan het loskomen van de ondergrond. Er kan door een vertegenwoordiger van een fabrikant (zoals ik dus) een link gestuurd kunnen worden naar een oplossing voor een probleem met andere producten. Is dit reclame of een goede tip? Volgens mij is er dan gewoon sprake van een win - win situatie dus niets mis mee. Wel zou duidelijk moeten zijn wie een klusser is en wie een bedrijf vertegenwoordigd. Misschien hiervoor een aparte groep aanmaken met de keuze of je ze bij de discussie wil betrekken of niet. Het laatste wat je wil als vertegenwoordiger van een fabrikant is irritatie opwekken, want daar heeft niemand wat aan (verlies -verlies situatie).
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 mrt 2009 19:39 #28
door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Wat vind jij van reclame / commercie in de forumbe
Het belangrijkste is dat je de vraagsteller een deugdelijk advies geeft.
Als je je eigen bedrijf daarmee promoot loop je het risico dat het niet als onafhankelijk advies en zelfs als platte reclame wordt gezien en dus ongeloof zaait. Probeer het dus zo neutraal mogelijk te houden. Merken en bedrijven pushen is vaak niet nodig om een vraag goed te beantwoorden. Je vakkennis is uiteraard welkom op een forum als dit.
Als je je eigen bedrijf daarmee promoot loop je het risico dat het niet als onafhankelijk advies en zelfs als platte reclame wordt gezien en dus ongeloof zaait. Probeer het dus zo neutraal mogelijk te houden. Merken en bedrijven pushen is vaak niet nodig om een vraag goed te beantwoorden. Je vakkennis is uiteraard welkom op een forum als dit.
Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden