FANtv-nl-logo-mobile

Airbagsensor Hyundai Tucson

• stephan
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 jan 2012 20:18 #1 door stephan
Airbagsensor Hyundai Tucson werd gestart door stephan
Zijn hier eigenaren van een Hyundai Tucson die net als ik problemen hebben met de airbag-sensor bij de autogordel? Een half jaar geleden ging de linker sensor kapot (schade 500 euro) en nu is de rechter kapot. Ik zit er niet op te wachten om weer 500 euro te betalen. Dit lijkt mij gewoon een slecht onderdeel waar de fabrikant zijn verantwoordelijkheid voor moet nemen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30 jan 2012 22:25 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Re: Airbagsensor Hyundai Tucson
Was dit ook een test bericht of serieus? :)

Leveranciers laten je niet graag een beroep doen op de garantie. Bij onderdelen mag je uitgaan van een bepaalde levensduur. Iets waarvan je bijv. mag verwachten dat het de hele levensduur van een auto meegaat zou bijv. op 10 jaar gesteld kunnen worden. Gaat het onderdeel binnen de 10 jaar kapot dan wordt er een deel van de schade (bijv. na rato) vergoed door de leverancier. Bij elektronische onderdelen is dat een beetje lastig. Daar staat niet echt een levensduur voor. Bijv. een laptop mag je best van uit 3 jaar levensduur. Als deze na 2 jaar kapot gaat moet je dan zelf een deel van de kosten betalen, Er is ook een term voor, maar die ben ik even vergeten.

Ik weet niet wat de levensduur van een sensor zou moeten zijn, maar ik zou verwachten 10 jaar oid. Ze horen niet elke x jaar vervangen te worden tenzij dat duidelijk in het onderhoudsdagboek staat vermeld. Ik heb iets deregelijks met het electrische achterslot van mijn vrouw haar auto gehad. Ging net na de garantie kapot. ANWB gebeld en die gaven toen die term door. Hij zat er al in dus ze kregen de keuze.. of vergoeden of eruit halen.. en gingen akkoord met een deel garantie en een deel zelf betalen. Denk dat de kosten zo er net voor hen uit waren.

• stephan
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 jan 2012 22:28 #3 door stephan
Beantwoord door stephan in topic Re: Airbagsensor Hyundai Tucson
Geen test helaas :dry:

Goed idee om het ook op de garantie te gooien. Doe ik met andere producten ook: je hebt recht op een goed werkend product voor de duur waarvan je mag verwachten dat zo'n product werkt. Maar dat blijkt een vaag begrip.

Lees meer
30 jan 2012 22:56 #4 door Anne-Marie
Hoe oud is die auto/sensor nu? elektronica is een lastig ding, die kunnen sneller kapot gaan. Maar ik zou het altijd proberen. Zal eens een nachtje slapen over hoe dat nu ook al weer heet. Maak je wel indruk mee bij de balie medewerker en hielp bij mij toen wel :)

• stephan
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 jan 2012 23:00 #5 door stephan
Beantwoord door stephan in topic Re: Airbagsensor Hyundai Tucson
Auto is 4,5 jaar oud dus het had echt nog niet mogen gebeuren en zeker niet twee keer.

Lees meer
31 jan 2012 06:18 #6 door Anne-Marie
Nou weet ik het weer: Conformiteitsbeginsel.
www.conformiteit.nl/conformiteit-conform...ginsel_garantie.html

Ik wens je veel succes, maar je weet dat elektronica kapot gaat en het vaak geen 10 jaar uit houdt. Niet temin zou ik hiermee gewoon naar de verkoper gaan en vragen om een tegemoetkoming in de kosten. Elk de helft bijv.

Tijd voor maken pagina: 0.239 seconden