FANtv-nl-logo-mobile

bedenkelijk niveau sluikreclame

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 feb 2005 11:58 #1 door Guests
bedenkelijk niveau sluikreclame werd gestart door Guests
Ik vind het het beste Nederlandse autoprogramma, wat op zich geen enkele prestatie is.
De rest is echt vreselijke bocht.

Waarom kan men in NL geen autoprogramma maken als Top Gear? Volgens Huub Stapel komt dat omdat hier in NL geen kritiek geuit mag worden???!!! In Nederland!!
Het wordt hoog tijd dat Nederland een volwassen autoprogramma krijgt, met aandacht voor de consument, waar ze dieper op de materie ingaan dan alleen de binnen verlichting en de afstands bediening op de deuren.

Laatst RTL autowereld gezien, gaan ze met 6 SUV's naar de wintersport hebben ze het alleen over het navigatiesysteem, waarvan nog niet eens het merk of de prijs genoemd wordt.

Laat eens wat meer value for money items zien en dan iets genuanceerder dan de Panda vs een bolide.

Wat mij vreselijk irriteert is dat zelfs in jullie programma sluikreclame voorkomt voor die schurken van Geelink. Net als bij de klus programma's komt bij jullie ook zo'n gladjanus vertellen hoeveel geld dat arme vrouwtje kan spenderen. Er wordt verder niet stil gestaan bij de verdere(niet geringe )autokosten als onderhoud, verzekering, belasting, brandstof, stalling e.d. Wat een afknapper! Normale mensen sparen voor een auto! met deze verwerpelijke sluikreclames treffen jullie alleen de minder bedeelden onder ons. De rest heeft geen lening nodig!

Daarom Tim & Tom is mijn advies STOP ermee. Ja, met het hele programma. spring uit het keurslijf en start in eigen beheer een nieuw programma zonder onzin, zonder censuur, en vooral zonder sluikreclame! Ik voorzie dan een hele goede toekomst voor jullie met enorme kijkcijfers!

Groetjes
Patrick

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Stephan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 feb 2005 12:46 #2 door Stephan
Beantwoord door Stephan in topic bedenkelijk niveau sluikreclame
Leuk hoor, iedere keer maar weer over Top Gear beginnen, maar niet echt realistisch. Dat is een beetje hetzelfde als klagen bij de plaatselijke voetbalclub dat ze niet in de eredivisie spelen. Het draait allemaal om geld. Om een TV-programma te maken heb je geld nodig. Ter informatie: het schijnt dat de BBC jaarlijks 2.8 miljard GBP krijgt om radio en televisie te maken. Tja, als je dat soort bedragen ter beschikking hebt, dan hoef je niet op zoek te gaan naar sponsors. Wees blij dat er bedrijven zijn die geld willen steken in het produceren van een programma. Als ze dat niet deden was er geen programma.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 feb 2005 12:52 #3 door Guests
Beantwoord door Guests in topic bedenkelijk niveau sluikreclame
Onzin, eerst en vooral een lokale voetbalklub kan ook mooi voetbal laten zien. Daarnaast hebben wij de eredivisie in huis in de persoon van John de Mol!

Ik denk niet dat het veel duurder wordt om een journalistiek autoprogramma te maken en ik denk zeker ook als we naar de bladen kijken dat de kennis in huis is dus........

• Stephan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 feb 2005 07:23 #4 door Stephan
Beantwoord door Stephan in topic bedenkelijk niveau sluikreclame
Je wekt nu de indruk dat John de Mol Nederland gratis gaat voorzien van de Eredivisie. Dat is niet echt het geval. Ook voor, tijdens en na de wedstrijden zul je overspoeld worden met reclames, die nodig zijn om de mega-investeringen terug te verdienen. Exact dezelfde situatie dus.

• XiNoYs_huisgenootje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 feb 2005 13:37 #5 door XiNoYs_huisgenootje
Beantwoord door XiNoYs_huisgenootje in topic bedenkelijk niveau sluikreclame
Top Gear met AutoXperience vergelijken is inderdaad niet realistisch, zoals Stephan al zegt. En ik ben van mening dat je beter moet lezen wat een ander antwoord, anders heeft het uberhaupt weinig zin om jouw commentaar van repliek te dienen.

Citaat Stephan: "....Dat is een beetje hetzelfde als klagen bij de plaatselijke voetbalclub dat ze niet in de eredivisie spelen."
Citaat Piel: "...Onzin, eerst en vooral een lokale voetbalklub kan ook mooi voetbal laten zien."
---> Ik lees nergens dat Stephan zegt dat een plaatselijke voetbalclub 'geen mooi voetbal kan laten zien'.

Maar het is nu eenmaal zo in Nederland dat televisieprogramma's het van sponsoren moeten hebben. Zonder sponsoren --> geen programma.

Citaat Piel: "Ik denk niet dat het veel duurder wordt om een journalistiek autoprogramma te maken en ik denk zeker ook als we naar de bladen kijken dat de kennis in huis is dus........"
Wat versta jij onder journalistiek? Als er een peperdure auto in het ravijn wordt gelanceerd of als er een Ford Mondeo en een Eend door een straaljager kapot worden geschoten? Het lijkt me niet dat je door dat soort items meer te weten komt over de betreffende auto's. Tja, tenzij je je ten zeerste afvraagt of auto's dat soort praktijken kunnen overleven....

Maar goed, ieder zijn mening... Je hoeft natuurlijk niet naar het programma Autoxperience te kijken...

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 feb 2005 07:12 #6 door Guests
Je maakt enigszins een punt. Ook ben ik met je eens dat Top Gear geen journalistiek programma is. Het punt dat ik met top gear wil aangeven is dat daar wel kritiek geleverd kan worden op auto's en wel zeer ongenuanceerd. Ik denk dat Nederland rijp is voor een autoprogramma met genuanceerde testen en bijbehorende kritieken. Er zijn toch ook computer programma's op de TV waar spellen getest en besproken worden als ook hardware en software? Ik denk dat daar publiek voor is. en zo niet kan het misschien bij de NOS (in plaats van studio sport ;) )

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 feb 2005 07:15 #7 door Guests
En ik erger mij gewoon dood aan die lening (sluik) reclames in de programma's. :(

• XiNoYs_huisgenootje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 feb 2005 14:20 #8 door XiNoYs_huisgenootje
Beantwoord door XiNoYs_huisgenootje in topic bedenkelijk niveau sluikreclame
Daar kan ik wel enigszins mee inkomen. Maar goed, als het programma zijn bestaan mede dankt aan zo'n sluikreclame, dan is het niet anders. Ik heb liever dat AutoXperience op de buis blijft, dan dat ik het moet missen.... Dan neem ik zo'n financieel mannetje maar op de koop toe....

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 mrt 2005 10:25 #9 door Guests
Allemaal heel leuk om Top Gear aan te voeren als voorbeeld voor een autoprogramma in Nederland, maar dat is simpelweg onmogelijk:

1) BBC wordt op een andere manier gefinancierd (is al genoemd)
2) Heeft iemand van jullie ooit een commercial voorbij zien komen op de BBC?
3) De automobielindustrie is 1 van de grootste adverteerders op tv in Nederland
4) Wie zou het programma moeten gaan presenteren? Tim en Tom kan niet meer, want zij hebben geroepen dat ze blij werden van de nieuwe Kia Rio ?!?

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 apr 2005 08:20 #10 door Guests
AutoXperience moet gewoon blijven wat het is, het is het beste auto programma op de Nederlandse buis.

Er word lol gemaakt met de auto
Hij word tot het uiterste gedreven

Ik vind Top Gear ook heel leuk, maar 9 van de 10 auto's die ze daar hebben zijn voor de nomale mens niet te betalen en er word veel aandacht aan pk's besteed.
Bij AutoXperience word veel vaker met normale auto's gereden dan bij Top Gear

Beide programma's zijn ok, tja en die sluik reclame, ene oor in, andere uit :)

Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden

© FANtv.nl