FANtv-nl-logo-mobile

Citroën C4 Picasso

• Redactie-DDR
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 feb 2007 14:03 #1 door Redactie-DDR
Citroën C4 Picasso werd gestart door Redactie-DDR
De C4 Picasso heeft een enorm licht en ruim interieur dankzij het vele glas dat gebruikt wordt. De voorruit loopt een stuk verder door dan bij de gemiddelde auto waardoor er vanuit de auto een enorm panorama zichtbaar is. Voeg daar het optionele glazen schuifdak bij, en het lijkt of je in een cabrio zit.

Zie www.autoxperience.tv/toontext.asp?id=18069

Wat vind jij van deze auto?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 feb 2007 19:29 #2 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Dit is echt een super gave auto, heb exact deze auto besteld in januari, de kleur is echt fantastisch en de auto rijdt heerlijk

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 feb 2007 16:59 #3 door Guests
Ik heb een dag gereden in de uitvoering metde 1.6 diesel. Rijd nu in de C4 en vind de picasso een klasbak. En ik verwacht dat de 2 liter nog comfortabeler rijdt. Het schakelen of met de automaat rijden is werkelijk een heerlijkheid. De handrem gat er ook pas af als je gas geeft en zodra je de sleutel uit het contactslot halt gaat de handrem er automatisch op. Wel vraag ik me af als je met vorst net je auto hebt gewassen of de handrem niet blijft vastzitten.

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 feb 2007 18:24 #4 door Guests
Ik vind het een zeer geslaagde auto, ruim, zeer mooi panormisch cak, grote achterdeur, ik heb echter ook al foto's gezien van de C4 Picasso, 5 persoons uitvoering, die vind ik nog veel mooier van vorm. De zijachterraamstijlen zijn iets gebogen gevormd, wat weer iets weg heeft van de XM. dat vond en vind ik zeer geslaagd, bovendien heeft deze 5 persoons versie dacht ik ook een uitvoering met panoramisch dak en tevens zeer mooie gevormde achterzijde, echt een gedurfde topper in spé!

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 feb 2007 18:11 #5 door Guests
De C4 Picasso is een mooie auto, erg ruim en met vernuftige praktische snufjes. Persoonlijk zal ik geen nieuwe auto kopen, ik wacht liever een paar jaar! Dan is de kop er een beetje af...... enne.... mijn huidige C5 bevalt erg goed

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 feb 2007 14:13 #6 door Guests
Met plezier heb ik in de 1.6 benzine gereden (hand geschakeld) en de 1.6 diesel (automaat). Het rijden gaf me een vorstelijk gevoel, alhoewel ik de auto wel erg vind overhellen bij scherpe bochten. De 6-traps automaat vond ik een beleving. Wat mij direct opviel was dat deze automaat niet kruipt bij stilstand en de motor weinig toeren hoeft te amken. Een nadeel is wel dat bij het opschakelen dat de motor iets inhoud en niet glad doortrekt. Voor meer 'power' onder de motorkap, om lekker snel weg te wezen bij stoplichten en motorkracht in de bergen, heb ik de voorkeur voor de 2.0 diesel met 138 pk.

Lees meer
18 feb 2007 08:45 #7 door johan58
Beantwoord door johan58 in topic Citroën C4 Picasso
Ik heb sinds 12 januari 2007 deze auto zelf in ijn bezit.
Heb intussen al veel auto's versleten. De C4 Picasso is wat mij betreft de meest ultime gezinsauto. Er is voor mij op dit moment geen betere en mooiere auto te bedenken.

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 feb 2007 09:43 #8 door Guests
Citroën blijft mooie auto's bouwen, alleen dat je ruim € 5000,= méér moet gaan betalen voor een facelift is het niet waard.
Op deze manier zullen steeds minder mensen kunnen kiezen voor bijv. deze Picasso en dat is jammer.
Tenzij je je gek laat maken door lenen.nl , snelgeld.nl, Leen van Frisia en de DSB-Bank.

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 feb 2007 14:31 #9 door Guests
Na mijn C5 break Exclusive wordt de Grand Picasso mijn volgende auto. Perfect uiterlijk en ontzettend ruim. Ik neem wel de "echte" automaat, want de EB6V houdt toch wel erg in bij het overschakelen. Ik hoop dat binnenkort ook de 6-versnellingsautomaat in de benzineuitvoering te krijgen zal zijn. En wat heet duur, de VW Touran, Renault Grand Scenic of de Opel Zafira in een aangeklede uitvoering zijn vaak nog duurder.
Jammer dat de hydro-actieve vering van de C5 er niet onder zit.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 feb 2007 16:15 #10 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Citroën C4 Picasso
Hydro? Is dat geen water? Volgens mij hebben we het over Hydractive III.

Toch? [img]smileys/smiley5.gif[/img]

Tijd voor maken pagina: 0.200 seconden