FANtv-nl-logo-mobile

Citroën C4 Picasso

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 feb 2007 12:59 #11 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Dit is een toffe wagen maar wat groot om in de stad me rond te toeren;Ik wacht op de 5 plaatsen uitvoering.
Ik dacht dat een schuifdak open ging maar daar is hier geen spraken van Zonde want dat kan enkel het cabrio gevoel vergroten

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
31 juli 2007 20:24 #12 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Ik heb sind vorige week een C4 picasso 5 plaatsen.
De wagen is super, maar...

Ik heb een probleem waarvan ik mij afvraag of het aan de wagen ligt of een productie probleemje.

Bij nacht zijn de lighten van de tegenliggers dubbel, het is moeilijk om te omschrijven maar ik zie de lichten dubbel. Hoe verder verwijderd hoe erger dat het is.
Ik vraag mij af of dit komt door het zeer schuine raam of omdat er iets mis is met de kwaliteit van het glas?

Het is uiteindelijk wel draaglijk maar voor de zichtbaarheid is het niet optimaal + dat ik denk dat het tamelijk vermoeiend is bij lange ritten.
Momenteel heb ik slechts 300km gereden en vooral overdag dus kan niet echt oordelen.

Nog iemand die ervaring?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 aug 2007 13:50 #13 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Ik heb sinds 1 juni een C4P 1.6HDI EGMV Exclusive met pa. dak ;-)
Het probleem met het dubbel zicht is bij alle C4Ps met thermische voorruit te vinden. kijk maar eens op www.c4owners.co.uk/search.php?q=double+vision&r=0
Ik heb er zelf ook last van.
Daarboven op zit er in m'n voorruit een streep van 10 cm lang en 1 mm breed. Dit is een probleem met de laminatie van de voorruit.
Het voordeel is, dat dit een constructie fout is en dat Citoën m'n ruit zal vervangen, hopelijk door eentje waar je geen hoofdpijn van krijgt.

Het dubbelzicht probleem schijn bij de laatste Picassos op gelost te zijn.
Maar daar heb ik nog geen bevestiging van.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 sept 2007 20:30 #14 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Ik heb sinds Juli 2007 een C4 Grand Picasso en heb geen problemen met dubbel zicht. Ik heb nu 6000 km gereden, waarvan zeker 1/3 in donker, zonder iets te merken.

gr.
Edward

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 sept 2007 20:31 #15 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Nu dat de dagen beginnen te korten wordt het probleem erger.
Probeer maar eens die informatie borden boven de N49 of de R1 te lezen.
Of de diesel prijzen te ontcijferen op zo'n bord met rode LEDs.

Het probleem doet zich voor bij alle C4 Picasso's met thermische voorruit.

Ik heb ondertussen bijna 10K op de teller staan en er zijn verschillende kwaaltjes opgedoken, het merendeel met de Navidrive.

Voorlopig nog altijd geen antwoord van Citroën.

Ik heb eind juni een "pittige" mail naar Brussel gestuurd en m'n dealer in CC gezet. Hij wist me te vertellen dat vorige week er een dossier nummer was toegekend.
Na meer dan 2 maanden worden ze wakker bij Citroën Brussel.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 nov 2007 20:45 #16 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Na 180000 km Toyota avensis heb ik de C4 van een collega ruim kunnen testen prachtige ruime auto echter het windgeruis van de spiegels is voor mij te fors. Bij de Toyota is het bij 170 km/h nog stil terwijl bij de C4 al vanaf 90 km/h turbulentie hoorbaar is en het bij 140km/h zo fors is dat een telefoongesprek lastig wordt. over 3 jaar is mijn nieuwe leasecontr. weer afgelopen. Hebben ze bij Cirtoën nog even de tijd om dit probleem op te lossen. Zal tzt. dan zeker weer een proefrit gaan maken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 nov 2007 18:20 #17 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Sinds juni '07 rijd ik in een 2.0l. Picasso c4 5-zits Exclusive met panorama dak en 4-traps automaat. Na 20 jaar Ford ben ik voor het eerst op Citroën overgestapt en mijn ervaringen na 5 maanden zijn verdeeld. Het probleem met dubbele weergave van lichten van tegenliggers in de avond door de voorruit ervaar ik ook. Het panoramadak geeft de mogelijkheid van veel licht in de auto en dat is op zich plezierig. Jammer alleen dat men niet voor een vergelijkbare oplossing heeft gekozen als bij de Fiat Croma waarbij het panorama dak in twee delen toch open kan. Je wilt de AC niet altijd aan hebben en in lente, zomer en herfst is het toch heerlijk als een dak open kan. De hoge voorruit geeft de auto optisch iets bijzonders, maar is bij het zelf wassen en lappen weer iets onpraktisch daar je er wat minder makkelijk bij kunt met een lengte van ca. 1.75m en al snel een trapje of krukje bij moet zetten. Zelf heb ik na 5 maanden nog steeds moeite met de digitale informatie console in het midden van het dashboard en vind de console redelijk dominant aanwezig. De analoge variant achter het stuurwiel vond ik persoonlijk prettiger. Zo is het niet mogelijk bij de C4 een weergave van de temperatuur van het koelwater op het scherm te krijgen, maar gaat als daar iets mis gaat een led lampje branden. Het maakt m.i. echter het vroegtijdig anticiperen op een defect niet makkelijker. Verder heeft dit model geen 5e reservewiel, omdat op die plek het systeem van de pneumatische vering zit boven de achteras. Als alternatief is er dan een navulset met compressor en vulmiddel om een klein lek te kunnen verhelpen. De 4-traps automaat schakelt ietwat schokkerig, de ene keer wat duidelijker dan de andere keer. Voorts heb ik bij het achteruitrijden met deze versie het gevoel dat de remschoenen blijven hangen omdat er een vreemd geluid bij waar te nemen valt. De dealer heeft er niets aan kunnen ontdekken, het probleem blijft en het onbevredigende gevoel evenzeer. De auto zal terug moeten. Ben benieuwd of iemand anders dezelfde ervaring heeft. Verder is de toegang tot de boordcomputer redelijk complex voor de variabele instellingen en is enige studie van het handboek gewenst. Daarnaast valt het verbruik toch enigszins tegen met 9,5 liter per 100 km, waarbij nauwelijks harder dan de gemiddeld gangbare snelheden is gereden. Het zou verstandig van Citroën zijn een volledige 6-traps automaat te leveren die hopelijk zuiniger zal zijn. Samenvattend is het een geweldige reiswagen, maar of het voor mij een blijvertje zal zijn is nog maar zeer de vraag.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 dec 2007 17:58 #18 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Een panorama voorruit loop aan de zijkant gebogen, zodat de spijlen aan weerszijden van de ruit vertikaal gericht kunnen zijn.

Hoe meer deze spijlen vertikaal zijn hoe minder zicht ze belemmeren en meer uitzicht geven op een panorama.

Bij de c4 hebben ze een panoramavoorruit ontworpen door hem in drie delen te verdelen.
Tussen deze ruiten zitten twee dunne spijlen die het zicht noulijk belemmeren.

Citroen noemt deze ruit een panorama ruit omdat hij aan de bovenkant door loopt, eigenlijk is dat niet juist.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 dec 2007 19:52 #19 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
[size=3>
Ook wij waren zeer enthousiast over de C4 Picasso echter na een uitvoerige

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 dec 2007 07:05 #20 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Citroën C4 Picasso
Een beetje al te kort door de bocht om de C4 Picasso te betitelen als een facelift van de Xsara Picasso. Het is een totaal andere auto.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden