FANtv-nl-logo-mobile

CO waarde < dan 10

• Reinold
  • Reinold's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
Meer
04 mrt 2007 13:34 #1 door Reinold
CO waarde < dan 10 was gemaakt door Reinold
Ja ja je leest het goed een CO waarde van 10 of meer. Dat betekend benzine erin en eruit.

Mijn maat heeft een Ford Sierra uit 1992. Deze is hierop afgekeurd. De APK keurmeester zegt dat het de katalysator is. Ik geloof dit niet, want als je de kat er tussenuit haalt dan is er een verschil van 2 of 3%. Dus er is iets heel anders aan de hand of het is een gevolg van een oorzaak.

Volgens een niet nader te noemen Ford dealer heeft het probleem te maken met een massaprobleem bij de lambdasonde. Wanneer je een extra massadraad zou trekken dan zou het opgelost ''moeten'' zijn. Wat mij bevreemd is dat hij de massadraad vanaf de lambda naar de computer bedoelde.

Wie is er bekend met dit euvel en wie heeft er tips. Solderen aan de lambdasonde bedrading is uit den boze want dit beschadigd de lambda. Deze sonde is namelijk erg gevoelig.

Verder kan ik bij Bosch een lambda kopen alleen dit is voor dit type auto een universele. De bedrading is hiervan te kort en dus moet ik de juiste lengte afknippen om de standaard lengte van de reeds bestaande bedrading terug te krijgen. Vanaf de stekker naar de lambda sonde is 63cm. De lengte op de universele is 20. Ik moet dus de bedrading van de oude sonde naast de nieuwe houden en deze op juiste lengte afknippen dus van de oude bedrading gaat 20 cm af. Vervolgens moet ik de draden klemmen met speciale klemmen. Op deze manier wordt de nieuwe sonde aan de oude stekker verbonden. Ik heb dit nog nooit gedaan. Zelf zit ik te denken aan een lambda van het merk Hella. Deze is met stekker en op juiste lengte. De originele zijn niet te betalen en ook niet meer te verkrijgen. De sierra is namelijk 15 jaar oud.

Wie is er bekend met dit klemmen en omzetten van de lambda.

Alvast bedankt.

Het leven is al moeilijk genoeg dus laten we ergens beginnen en het alvast hier gemakkelijk houden.

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 jan 2009 17:57 #2 door RonaldT
Beantwoord door RonaldT in topic CO waarde < dan 10
helaas heeft de ford dealer wel gelijk
leg dr bruine draad van de lambda sensor maar aan massa
dan zal hij veel beter werken
is een modificatie geweest indertijd
en als dat niet werkt
de benzine druk naar beneden draaien

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.277 seconden