- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- Buigijzer
Buigijzer
- Denise
- Elite-lid
Minder
Lees meer
01 okt 2007 07:20 #11
door Denise
Beantwoord door Denise in topic Buigijzer
Mee eens.
Voor de 22mm CV leidingen huurde ik ook een buigijzer. Hebben ze overal en voor tussen de 10 en 20 euro kun je een weekje buigen. 15mm zal nog wel goedkoper zijn.
Overigens heb ik de 15mm buis ook gewoon met mijn koper-buiger gedaan. Zoals GJC zegt: 1 been op de vloer en de andere met twee handen. Als je eenmaal een begin hebt, dan wil het daarna wel.
De 22mm gehuurde pijpenbuiger (de 'kop' van mijn 10/15 buiger zie je linksboven nog net. Ik zie dat die toevallig ook een geleiderol heeft, net als de 22mm. Misschien dat het daarom redelijk werkte, maar naar mijn weten hebben ze allemaal zo'n rol, toch?).
swiv982007-10-01 09:22:38
Voor de 22mm CV leidingen huurde ik ook een buigijzer. Hebben ze overal en voor tussen de 10 en 20 euro kun je een weekje buigen. 15mm zal nog wel goedkoper zijn.
Overigens heb ik de 15mm buis ook gewoon met mijn koper-buiger gedaan. Zoals GJC zegt: 1 been op de vloer en de andere met twee handen. Als je eenmaal een begin hebt, dan wil het daarna wel.
De 22mm gehuurde pijpenbuiger (de 'kop' van mijn 10/15 buiger zie je linksboven nog net. Ik zie dat die toevallig ook een geleiderol heeft, net als de 22mm. Misschien dat het daarom redelijk werkte, maar naar mijn weten hebben ze allemaal zo'n rol, toch?).
swiv982007-10-01 09:22:38
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Cees-Schenkel
- Bezoeker
01 okt 2007 14:43 #12
door Cees-Schenkel
Beantwoord door Cees-Schenkel in topic Buigijzer
effe meehelpen dan gaat het gewoon goed...........
ik heb zelf 22 mm cv buis gebogen zonder buigijzer zonder plat gaan..........
de truuk:
vol met droog zilverzand, aanstampen en buigen...........
Cees
ik heb zelf 22 mm cv buis gebogen zonder buigijzer zonder plat gaan..........
de truuk:
vol met droog zilverzand, aanstampen en buigen...........
Cees
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden