FANtv-nl-logo-mobile

Welke kettingzaag?

• Sjeffieke
  • Sjeffieke's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
09 nov 2007 16:16 #1 door Sjeffieke
Welke kettingzaag? werd gestart door Sjeffieke
Ben op zoek naar een nieuwe kettingzaag. Deze moet dienen voor 2 á 3 keer per maand mee te zagen, direct een volle dag. Verschillende types hout, zowel steendroog als vers.

Nu heb ik al ff lopen zoeken en kom ik op 2 merken terecht.

McCulloch promac 10-46 46 cc, 2.4 kW, 4.7 kg € 420.00

shindaiwa 389S 38.9 cc, 2.0 kW, 4.4 kg € 460.00

Welke zou ik volgens jullie moeten kopen? Voor en nadelen?

Alvast bedankt voor de reactie's

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 nov 2007 16:36 #2 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Welke kettingzaag?
Ik heb er geen verstand van. Sterker nog, ik heb er zelfs nog nooit een in mijn handen gehad.

Als leek laat ik er dus even wat overwegingen op los.

Wat ga je doen? Bij veel zijwaarts werk (bomen rooien) lijkt het me prettig als het gewicht zo laag mogelijk is.
Als je veel liggend hout wilt doen kan een beetje extra gewicht weleens handig zijn (de zaag het werk laten doen). Natuurlijk is 3 ons niet veel, maar als je er de hele dag mee staat........
Op dit soort bedragen is 40 euro verschil natuurlijk niets. Dus de prijs moet je gewoon vergeten.
Cilinderinhoud en vermogen? Een kleinere inhoud zou kunnen duiden op een lager brandstofverbruik, tenzij het ding weer in verhouding erg hard moet werken. Zie het als 200 km/u willen rijden met een 50cc motortje.

Het zou me nog niet eens verbazen als de ketting de doorslag geeft, maar daar heb ik geen kijk op.

• Sjeffieke
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
09 nov 2007 16:52 #3 door Sjeffieke
Beantwoord door Sjeffieke in topic Welke kettingzaag?
het betreft vooral liggend zagen, het neerhalen doet de natuur vooral.

de mcculloch heeft een zaagblad van 45 cm, vering als trillingsdemper