FANtv-nl-logo-mobile

Zaagtafel Bosch PTS10

• sam1
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Lees meer
20 nov 2007 07:42 #1 door sam1
Zaagtafel Bosch PTS10 werd gestart door sam1
www.toolmax.nl/product_info.php/products_id/7333

Kwa specificaties en prijs lijkt me dit wel een mooi machientje voor hobbymatig meubels maken. Maar ik heb hem nog nergens in het echt gezien.

Kent iemand dit ding? Is het wat? Bij veel goedkope tafelzagen is de tafel van een krom plaatje blik geperst en de langsaanslag zwabbert er vaak maar een beetje bij. Is dat beter in deze machine? Kan je er goed haaks mee zagen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20 nov 2007 16:04 #2 door homerus
Beantwoord door homerus in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Aloha,
Als je echt een zaagtafel zoekt waar je perfect mee haaks,recht en verstek wilt zagen zou ik een Festo zaagtafel kopen.Het kost wat maar dan heb je ook wat!!
Romein.

Lees meer
20 nov 2007 16:37 #3 door BobRoss
Beantwoord door BobRoss in topic Zaagtafel Bosch PTS10

Romein schreef : ............zou ik een Festo zaagtafel kopen.Het kost wat maar dan heb je ook wat!!

Is niet echt een antwoord op de vraag van TS. De meeste mensen hebben geen geld voor een hobby machine van meer dan 1000euro.

@TS, ik ken het apparaat niet maar wat ik zo op foto 's zie, zit er een hoop plastic en blik aan. Daar hou ik niet zo van.
Voor het geld denk ik dat het een best aardig machientje is.

Lees meer
20 nov 2007 18:56 #4 door MrsJones
Beantwoord door MrsJones in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Heb net het filmpje bekeken en qua mogenlijkheden lijkt hij me behoorlijk geschikt voor het doel van de TS.
Echter, ik plaats mijn vraagtekens bij de degenlijkheid van de constructie. Als je bekijkt dat zijn blauwe broer GTS10 ,die een paar centimeter groter is ,34 kg weegt tegenover de 23,5 van de PTS10.

Op www.vergelijk.nl/zaag/bosch/pts_10/review.rhtml staat een review, helaas niets over de resultaten alleen over slechte stofafzuiging.

Voordat je tot koop (via die webshop) overgaat zou ik adviseren om hem eerst in het echt te bekijken.
Mocht je hem kopen laat even weten hoe hij je bevalt.

• sam1
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Lees meer
21 nov 2007 06:02 #5 door sam1
Beantwoord door sam1 in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Bedankt voor de ideeen. Inderdaad, 1000 euro voor een festool vind ik wel heel veel.

Als ik hem zou kopen zou ik dat zeker niet via zo'n webshop doen, maar daar vond ik die link. Zoiets koop ik liever gewoon bij de ijzerwarenhandel bij mij in de stad. Alleen zal ik hem dan waarschijnlijk moeten laten bestellen, ik heb hem nog nergens zien staan.

Lees meer
21 nov 2007 16:49 #6 door Ralan
Beantwoord door Ralan in topic Zaagtafel Bosch PTS10
hallo,

Praxis heeft hem in een aantal filiale staan en een tijdje geleden heb ik gevraagd naar de ervaringen naar de afkortzaag van Bosch en daar was een positief antwoord op.

ik denk persoonlijk dat je moet afwegen of een goede cirkelzaag met geleideplaat of de PTS 10 ik denk verder dat als je grote platen wil zagen dat hij daar niet echt geschikt voor is.

als je hem gaat kopen wil je dan je ervaringen hier vermelden op de site ?

Hans

Lees meer
24 nov 2007 13:11 #7 door Anter01
Beantwoord door Anter01 in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Ik vind hem er niet veel professioneler uitzien dan die van ferm. En die is 150 euro goedkoper

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 nov 2007 13:41 #8 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic Zaagtafel Bosch PTS10
ziet er wel aardig uit voor hobbymatig gebruik.
denk dat je er alleen niet te veel van moet gaan verwachten
ik kan me voorstellen dat de afstelling wel iets te wensen overlaat.

maar ik denk dat al met al het wel handig ding is , zorg er wel voor dat er een goeie duurdere zaagblad in koop .. die moet het werk uiteindelijk doen , en een goedkope zaagblad zaagt nu 1maal erg klote.

Lees meer
24 nov 2007 15:57 #9 door Ralan
Beantwoord door Ralan in topic Zaagtafel Bosch PTS10
al enige tijd verbaas ik me over het feit dat sommige leden hier maar een merk kennen en dat is Festo en ik weet ook wel dat dit het neusje van de zalm is. maar volgens mij zijn er ook een aantal alternatieve merken die misschien niet de zelfde kwaliteiten levert maar ligt het ook niet aan hoe precies de klusser is. en welke eissen je stelt aan je gereedschap ik denk dat je met een Bosch of protool toch een redelijk kwaliteit kan leveren en misschien moet de fanatiekelingen die andere merken soms de grond in branden het eens proberen.

groetjes

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 nov 2007 22:26 #10 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Voor een deel heb je wel gelijk.
Het maakt natuurlijk wel degelijk uit wat je met een apparaat wilt doen, en hoe vaak.
Maar je moet ook bedenken dat het gebruikerservaringen zijn die hier gemeld worden.
En als iemand toevallig met merk X werkt, kan hij weinig zeggen over merk Y.
Verder moet je bedenken dat het niet zonder reden is dat de professionals onder ons met bepaalde merken werken.
Zelf heb ik ook al verschillende merken uitgeprobeerd, maar uiteindelijk kom je toch weer terug bij merken zoals door jou genoemd.
Het gaat niet altijd op, maar meestal heeft kwaliteit wel een prijskaartje.
Een professional wil betrouwbaar gereedschap en kiest daarom voor de bewuste merken.
Geen tijd en zin om van alles uit te proberen.......

Tijd voor maken pagina: 0.174 seconden

© FANtv.nl