FANtv-nl-logo-mobile

Zaagtafel Bosch PTS10

Lees meer
25 nov 2007 06:51 #11 door Ralan
Beantwoord door Ralan in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Bob, je hebt daar wel gelijk in maar als jij een kastje maakt met jou Festo zaagtafel en ik zou hem maken met een zaagtafel van bijv Bosch en dan zou ik eigenlijk wel eens benieuwd zijn als mensen verschil zien.

hans

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 nov 2007 08:35 #12 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic Zaagtafel Bosch PTS10
de eerste kastje hans zullen ze het verschil niet zien nee , maar bij de 100ste waarscheinlijk al wel .

wat je zelf al zegt , ze zijn heus wel goed die andere merken .. maar het grote verschil zit hem in de betrouwbaarheid / levensduur van het apparaat
ik heb privé ook verschillende merken waaronder ook bosch , metabo , makita , en jaja zelf dat prut van de aldi .. wat een vergissing dat trouwens was , dat is ECHT ROMMEL .. maar afijn dit is een discusie net zoals met automerken .. er komt geen eind aan

Lees meer
25 nov 2007 13:23 #13 door Anter01
Beantwoord door Anter01 in topic Zaagtafel Bosch PTS10
dat neemt niet weg dat een discussie goed is. Het is alleen maar handig dat je al "klusser" op internet kan vinden of het merk dat je wilt kopen bij de type klus past

Lees meer
25 nov 2007 15:20 #14 door Ralan
ik vind het ook niet erg dat de discussie gevoerd wordt alleen vaak wordt er maar een merk genoemd en dat is het en tuurlijk ben ik het er mee eens dat het beste is. alleen laten we ook eens kijken wat andere machines presteren zo heb ik een boch laser als set gekocht kan je zeggen de laser is goed maar de statief dat is gewoon waaibomen spul dus van elkaar kunnen we leren

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
25 nov 2007 17:51 #15 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Prima, al zal het af en toe wel appels met peren vergelijken worden.
Een doe-het-zelver zal andere eisen aan de apparatuur stellen dan een professional.

• sam1
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Lees meer
26 nov 2007 08:10 #16 door sam1
Beantwoord door sam1 in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Interesante discussie.

Mijn doel op dit ogenblik is het maken van een keuken. Een stuk of tien kastjes, dat moet hij toch kunnen overleven. Voor de grote stukken plaat is zo'n tafeltje niet geschikt natuurlijk, maar dat kan je denk ik beter doen met een losse circelzaag en een geleidelat. Maar voor de paneeldeurtjes lijkt me zo'n zaagtafeltje ideaal. Al die latjes netjes op maat zagen. Groeven er in maken, paneeltjes op maat. Voor een deel de pennen aan de latjes zagen. Dat soort werk.

Tot nu toe heb ik veel plezier van Makita handgereedschap gehad. Bijv een slijptol die heel veel gebruikt en misbruikt is. Maar ik heb ook een Skil boormachine, al zeker 10 jaar oud en niet kapot te krijgen. Toch was dat toen al een budgetmerk.

Wat me bij de Ferm ed zaagtafels stoort is dat de tafel gemaakt is van geperst blik en verre van vlak is. En de langsgeleider zit maar aan 1 kant vast en kan je na het vastdraaien van alle bouten nog steeds centimeters heen en weer bewegen. Die Bosch heeft een tafel van gegoten aluminium en de langsgeleider zit aan de voor en achterkant vast, wat hem veel stabieler maakt. Maar ja ik heb hem alleen nog maar op een plaatje gezien. Bij onze (mega)Praxis staat hij niet.

Lees meer
26 nov 2007 08:19 #17 door Ralan
hoi,

ik woon in Almere en zal daar eens kijken bij de mega

hans

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 nov 2007 08:32 #18 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Via dit linkje kun je misschien een dealer in de buurt vinden.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 nov 2007 08:33 #19 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Wat je ook nog kan overwegen is om eens een vergelijkbare zaagtafel te huren.
Gewoon om uit te proberen of het prettig werkt.
Of je kan naar een demodag gaan en daar de machine van je keuze uit proberen.
Bij Boels verhuren ze volgens mij de professionele (blauw) variant van de Bosch zaagtafel.
Die zou je ook eens kunnen proberen.

• sam1
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
Lees meer
26 nov 2007 13:30 #20 door sam1
Beantwoord door sam1 in topic Zaagtafel Bosch PTS10
Dat is een goede tip Bob. Die machine van Boels lijkt inderdaad erg veel op de GTS10.

Tijd voor maken pagina: 0.207 seconden

© FANtv.nl