- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- verschil tussen Vlakbank en Vandiktebank
verschil tussen Vlakbank en Vandiktebank
- Ton-Wegman
- Senior lid
Ik doe het voor de hobby en ik koop zelf geen hout, maar haal overal en nergens ruw pak- en sloophout vandaan. In dat geval is een vlak- en vandiktebank onmisbaar. En omdat ik geen net en geschaaft hout hoef te kopen, is dit mijn enige machine die zichzelf noemenswaardig terugverdient ( over een jaar of 5 )
Latjes schaven doe ik niet, ik duw er een plank van 200 bij 20 bij 2 cm in en schaaf en vlak hem binnen notime tot een nette, vlakke en haakse plank van 200 bij 20 bij 1,5 cm en zaag hem dan in tientallen latjes van 50 bij 5 bij anderhalf. Is goedkoper en economis(ch??)er.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Ralan
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
- Ontvangen bedankjes 0
- Geoffrey
- Elite-lid
- Ontvangen bedankjes 0
ik heb toch niet voor niets die krullezuiger in elkaar geknutselt .Manus van Alles schreef : Die spaanopvanger gebruik ik niet eens. Ik heb één van die dingen die de spaanopvang moeten ophangen aan het werkvlak er gewoon afgeschroeft en die los in dat beveiligingskastje geduwd. Mischien niet de juiste manier, maar nu hoef je tenmisten niet de hele tijd de geleider op en af te bouwen.
- Ton-Wegman
- Senior lid
- Ontvangen bedankjes 0
Hansalmere schreef : oke dan volgens mij is het een goede afweging als je veel ruw hout gebruikt maar anders kan ik me nog geen echte voordelen van er inzien maar misschien zie ik belangrijke dingen over het hoofd
Kijk, als je altijd gewend bent de maten en afmetingen van je ontwerpen aan te passen naar de diktes en afmetingen van het hout dat gewoon bij de houthandel verkrijgbaar is, dan heb je geen vlakenvandiktebank nodig.
het voordeel is natuurlijk dat je met zo'n machine niet afhankelijk bent van de houthandel wat afmetingen betreft.
Zoals je eigenlijk ook al zegt moet je een afweging maken. Let wel: als je eenmaal in het bezit bent van de machine, vind je er ook meer werk en functies voor dan je vooraf gedacht had.
- babygooke
- Nieuw lid
- Ontvangen bedankjes 0
als je niet meer weet: altijd 5
- Geoffrey
- Elite-lid
- Ontvangen bedankjes 0
- Ralan
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
- Ontvangen bedankjes 0