- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- Frees diepte
Frees diepte
- kopman2006
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
20 mrt 2008 17:18 #1
door kopman2006
Frees diepte werd gestart door kopman2006
Voor een kledingkast ben ik van plan de planken in te frezen in de zijkanten. Ik denk nu aan houtdikte 18mm en overspanning ongeveer 320mm.
Wie kan me tips geven over de benodigde frees diepte. Aan de ene kant natuurlijk niet te diep (de zijkanten worden aan beide kanten ingefreesd) maar ook niet te ondiep zodat de planken eruit schieten als ze doorbuigen etc...
Of zijn er betere methodes denkbaar? Bijvoorbeeld dunnere planken en die dmv een balkje verstevigen?
Alvast bedankt,
Jasper
Wie kan me tips geven over de benodigde frees diepte. Aan de ene kant natuurlijk niet te diep (de zijkanten worden aan beide kanten ingefreesd) maar ook niet te ondiep zodat de planken eruit schieten als ze doorbuigen etc...
Of zijn er betere methodes denkbaar? Bijvoorbeeld dunnere planken en die dmv een balkje verstevigen?
Alvast bedankt,
Jasper
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- bever
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 mrt 2008 06:58 #2
door bever
j.beverwijk
Beantwoord door bever in topic Frees diepte
Ik heb bij mijn kast de planken op kleine planken dragers gezet die in de gaatjjes passen die ik uiteraard van te voren heb geboord, mocht je voor de stevigheid cq. verband een plank willen infrezen dan ongeveer max 9
mm. Het hangt ook van je houtsoort af . Massief hout is sterker dan spaanplaat of mdf
vr gr
mm. Het hangt ook van je houtsoort af . Massief hout is sterker dan spaanplaat of mdf
vr gr
j.beverwijk
- kopman2006
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 mrt 2008 07:49 #3
door kopman2006
Beantwoord door kopman2006 in topic Frees diepte
OK, wellicht is gaatjes boren/frezen wel beter. Enig idee of je die pinnetjes gewoon bij de Gamma kunt kopen?
- Ralan
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 mrt 2008 10:32 #4
door Ralan
Beantwoord door Ralan in topic Frees diepte
volgens mij wel ik heb laatst pinnetjes gebruikt met een hulsel er omheen moest ik boren met 7 dan flinke ram er op en toen het pinnetje er in
Tijd voor maken pagina: 0.173 seconden