FANtv-nl-logo-mobile

Kettingzaag afstelling Sachs Dolmar

• RCJME
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
25 jan 2009 16:17 #1 door RCJME
Kettingzaag afstelling Sachs Dolmar werd gestart door RCJME
Hallo,

ik heb een tijd terug een oude kettingzaag van iemand gekregen,
een Sachs Dolmar 100.

Maar hij deed het niet goed meer, ik heb de carburateur eens goed schoongemaakt en ook de cilinder bekijken (die er nog goed uit zag).

Het is nu zo dat hij na een tijd aantrekken wel start, maar heel onregelmatig loopt en na een tijdje uitvalt.

Ik heb het idee dat het aan de carburateur afstelling kan liggen, nou zitten er aan de zijkant twee stel schroeven: H en L. Kan iemand mij vertellen wat de functie van elke schroef is? Ik dacht al aan lage en hoge toeren afstelling?

Bestaat er ook zoiets als een standaard afstelling? (helemaal indraaien en dan zoveel slagen terug of iets dergelijks.

Bij voorbaat dank,

JeroenJeroenh2009-01-25 19:23:43

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27 jan 2009 07:49 #2 door miloeevers
Beantwoord door miloeevers in topic Kettingzaag afstelling Sachs Dolmar
hallo,

de H is hoog (volgasmengsel) de L is laag (stationair mengsel)de basisafstelling is 1 á 1,5 slag open, als L te krap staat loopt de motor te snel stationair, bovendien pakt hij dan niet goed op van L naar H)* de H afstelling is onbelast volgas en de schroef zover uitdraaien dat hij net"viertakt', maar het grote probleem bij een dolmar 100 is het kunststof blokje tussen de carburateur en de cilinder, dit MOET volkomen vlakke pasvlakken hebben en dit wil door temperatuurwerking nogal eens ongelijk trekken, je kunt dit met een zoetvijl vlakken en met een nieuwe pakking monteren

)* het kan zijn dat de L voor een goede acceleratie te ver open moet om staionair te lopen, dan kun je met S de gasklepstand iets verder open draaien(dit veranderd niets aan het mengsel)

• RCJME
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
16 feb 2009 15:54 #3 door RCJME
Beantwoord door RCJME in topic Kettingzaag afstelling Sachs Dolmar
Bedankt voor de info Adrie,
Ik heb de zaag eerst in de huidige afstelling nog eens proberen te starten, maar nu deed die helemaal niks meer. hij ligt nu ook in een tuinhuisje waar het net zo koud is als buiten, wat ook niet echt zal helpen.
Toen heb ik als nog de schroeven ingesteld zoals jij zegt. Maar hij gaf eveneens geen kick.
Naar het kunststof blokje heb ik nog niet gekeken.
Ik heb de kettingzaag nu in ieder geval in de garage neer gelegd waar de temperatuur al een stuk aangenamer is. dus binnenkort nog eens wat proberen.

Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden

© FANtv.nl