FANtv-nl-logo-mobile

Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
29 mrt 2010 07:35 #11 door Bert111
Beantwoord door Bert111 in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind
Het "gevoel" is alsof het snoer tekort is, alsof het snoer ergens achter vasthaakt of dat je erop staat. Wat ik uiteraard meermalen gecontroleerd heb. Omdat je met zo'n gevaarlijk gereedschap werkt weet je waar het snoer is. Het mes is zeker niet spaakgelopen in het hout. Dat voel je, dat ruik je en dat zie je aan de brandplekken.

Misschien dat iemand dit ooit herkent, en dan stel ik toch op prijs te weten wat het in godsnaam was, want ik blijf het me maar afvragen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29 mrt 2010 07:39 #12 door Ralan
Beantwoord door Ralan in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind
wat doet de zaag als je hem stationair laat draaien

hans

Lees meer
29 mrt 2010 07:46 #13 door playa
Beantwoord door playa in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind
Je zou inderdaad zeggen dat de beschermkap het tegenhoudt.
Hoe zaagt het als je de zaag minder diep zet? Als die net door de houtdikte heen gaat?

Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.

Lees meer
29 mrt 2010 16:35 #14 door phaedon
Beantwoord door phaedon in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind
Ik denk dat de beschermkap achter het spouwmes blijft hangen

zie foto

Lees meer
29 mrt 2010 18:00 #15 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind
In ieder geval lijkt mij de zaag ook veel te diep afgesteld.
Ik stel 'm altijd zo in dat het zaagblad net een paar mm á een cm onder het materiaal uit komt.
Verder vraag ik me af hoe dat werkstuk kan breken als het stevig op een werkbank ligt (aan weerszijden van de zaagsnede).

An error has occurred. Hit any user to continue.

Lees meer
29 mrt 2010 19:23 #16 door bekku133
Beantwoord door bekku133 in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind
goedendag allemaal<
kleine vraag: loopt het spouwmes wel gelijk met je zaagblad dat je daar achter blijft hangen??????

m vr gr een amateur

harm

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
29 mrt 2010 19:53 #17 door Bert111
Beantwoord door Bert111 in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind
Harm - inderdaad loopt het spouwmes niet helemaal gelijk met het zaagblad en de theorie zou dan kunnen kloppen dat hij niet in de zaagsnee valt en dan stoot tegen de rand, maar helaas dan is het niet meer verklaarbaar dat hetzelfde gebeurt met ELKE houtbreedte. Het is altijd de laatste centimeter dat hij het vertikt, ongeacht de breedte van de plank. Dat is het mysterieuze.

En EdP, de plank breekt niet, IK breek de plank omdat de zaag niet meer zaagt :) Daarom zie-ie er zo lelijk uit. Wat niet erg was in dit geval omdat het hout voor het vuilnisvat bestemd was.

Ik zal morgen even kijken of en hoe de zaagdiepte kan worden ingesteld (nooit op gelet) en bij de eerstvolgende zaagklus uitproberen. (Ik kan niet te vaak zagen omdat de buren dat niet op prijs zullen stellen.) Ook of hij misschien wel doorzaagt als ik hem een beetje optil, of opnieuw begin.

En Rie, het spouwmes en de kap komen nooit in aanraking met elkaar, daar heb ik net naar gekeken. Alleen als ik hem heel raar buig, maar dan nog kan hij niet vasthaken.

De zool loopt wat stroef maar dat is geen verklaring, hij glijdt prima over de plank, ook als is die 90 cm breed, alleen de laatste cm kan hij niet meer verder.

Lees meer
29 mrt 2010 20:08 #18 door bekku133
Beantwoord door bekku133 in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind
halloeigenlijk moet je even het zaagblad eraf halen en kijken of en waar er een contact-schakelaar zit tussen zaag-machine en de beveiliging, mischien dat die is verschoten dat er ooit iets klem heeft tussen gezeten????????

succes gr harm

harm

Lees meer
29 mrt 2010 22:34 #19 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind

Cory schreef : En EdP, de plank breekt niet, IK breek de plank omdat de zaag niet meer zaagt :) Daarom zie-ie er zo lelijk uit.

O ja, dat is waar, was ik vergeten.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Lees meer
03 apr 2010 15:30 #20 door miloeevers
Beantwoord door miloeevers in topic Cirkelzaag zaagt niet door tot het eind
als door de leeftijd en het gebruik, de kabel in de tule niet meer zo best is, kan hij dus stoppen omdat je bij het laatste stuk net iets te veel aan de kabel trekt en het contact verbreekt, even testen door met lopende zaag aan het snoer te trekken......

Tijd voor maken pagina: 0.201 seconden