FANtv-nl-logo-mobile

Wat te kiezen

• Ornarcate
  • Ornarcate's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06 apr 2011 08:02 #1 door Ornarcate
Wat te kiezen werd gestart door Ornarcate
Hallo allemaal.

Wie kan mij adviseren wat ik het best kan kiezen. Ik ben een beginnend klusser en nu op zoek naar een zaag. Ik weet alleen niet waar ik verstandig aan doe. Een zaagtafel aanschaffen of een afkortzaag? En wat is een goed merk voor niet professioneel gebruik?
Groet Eric

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• JoWilly
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 apr 2011 09:43 #2 door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic Wat te kiezen
Welke eisen heb je? Ga je het veel gebruiken? Is het voor 1 klus of meerder klussen? etc...

Kan mij voorstellen dat je meer hebt aan een afkortzaag dan aan een zaagtafel. Planken, platen e.d. kun je makkelijk laten zagen bij de DZH zaak terwijl een balkje mooi op maat zaag doe je meestal zelf. Een afkortzaag is dan een uitkomst.

• Ornarcate
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06 apr 2011 12:17 #3 door Ornarcate
Beantwoord door Ornarcate in topic Wat te kiezen
Ik ga er voornamelijk mee hobbyen zoals dingen maken voor mijn zoontje. Een schommel in de tuin een boomhutbed van fan.tv. speelgoed etc etc.Het is dus voor meerdere klussen. Ik heb ook een omkeerbare afkort/zaagtafel gezien, maar weet niet of dat wel lekker functioneert.

• JoWilly
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 apr 2011 20:11 #4 door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic Wat te kiezen
omkeerbare afkort/zaagtafel - geen ervaring mee. Maar wat ik zo lees, mijn keuze blijft bij een afkortzaag. En welk merk? geen idee. Ik heb van sommige machines hele goedkope merken. Ook dat werkt prima voor die paar keer in het jaar. Dus ook hier weer, hoe vaak zal je 'm gaan gebruiken.

Bijv. een bovenfrees is z'n ding. In eerste instantie een simpele gekocht, uiteindelijk veel meegewerkt en nu zal ik bij een volgende voor een wat duurdere/uitgebreidere versie gaan. I.h.k.v. goed gereedschap is het halve werk.
Aldoende leert men.... [img]smileys/smiley1.gif[/img]

• Ornarcate
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06 apr 2011 20:18 #5 door Ornarcate
Beantwoord door Ornarcate in topic Wat te kiezen
Dank je voor je mening en advies. Ik denk dat ik er wel mn voordeel mee kan doen.

Groet Eric

Lees meer
07 apr 2011 19:59 #6 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Wat te kiezen
Probeer anders eens de verhuurbalie. Kan je allerlei apparaten huren (lees proberen) en dan je keuze maken voor aanschaf.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
11 juni 2011 12:39 #7 door goliath
Beantwoord door goliath in topic Wat te kiezen
Ik heb een Ferm afkortzaag. Deze heeft een zaagblad van 255 mm en kan maximaal (90 gr.) 300 mm zagen en een hoogte van 65 mm. Een geweldige machine (voor mij althans) die ik met grote regelmaat gebruik. En er zit ook nog eens 3 jaar garantie op. Kost momenbteel € 129,00 dus een schappelijke prijs voor een goed DHZ afkortzaag.

ToJo

Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden