- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- Welke schroefdraad is dit ?
Welke schroefdraad is dit ?
- Frederik
- Onderwerp Auteur
- Expert lid
Minder
Lees meer
28 aug 2011 16:00 #1
door Frederik
Hallo Allemaal,
Dit is een poot van een borduurwerkspanner, waarvan ik graag zou willen weten welke schroefdraad het hier betreft. Er missen namelijk de spanmoeren en die zou ik graag willen maken.
Als en wanneer de draad bekend is komt het volgende probleem : hoe tap (snijd) ik die draad dan in houten (buxus) moeren ?
Wie weet hier een oplossing voor ?
Bedankt alvast en met vriendelijke groet,
Draaistroom
Onnavolgbaar slachtoffer van de wet van behoud van ellende
Welke schroefdraad is dit ? werd gestart door Frederik
Hallo Allemaal,
Dit is een poot van een borduurwerkspanner, waarvan ik graag zou willen weten welke schroefdraad het hier betreft. Er missen namelijk de spanmoeren en die zou ik graag willen maken.
Als en wanneer de draad bekend is komt het volgende probleem : hoe tap (snijd) ik die draad dan in houten (buxus) moeren ?
Wie weet hier een oplossing voor ?
Bedankt alvast en met vriendelijke groet,
Draaistroom
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Geoffrey
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 aug 2011 18:12 #2
door Geoffrey
Beantwoord door Geoffrey in topic Welke schroefdraad is dit ?
dat wordt een moeilijk karwei , dat doe je met een streler in een draaibank .
die streler zul je zelf moeten maken op de maat van je schroefdraad .
hier een pdf met uitleg .knooier2011-08-28 20:15:15
die streler zul je zelf moeten maken op de maat van je schroefdraad .
hier een pdf met uitleg .knooier2011-08-28 20:15:15
- Oliviapacy
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jan 2012 17:04 #3
door Oliviapacy
Beantwoord door Oliviapacy in topic Welke schroefdraad is dit ?
waar heb je het gekocht?
stukje geschiedenis:
vroeger had elk bedrijf een andere soort schroefdraad. dit deed men zodat je wanneer je een product van iemand kocht, je ook een dure sleutelset nodig had om het in elkaar te zetten. de mensen vonden het erg onhandig omdat ze dan voor elk merk weer een andere sleutelset moesten kopen. uitijndelijk kochten ze geen spullen meer omdat ze het zat waren telkens nieuwe sleutels te kopen. omdat de fabrieken niets meer verkochten hebben ze besloten voor elk product het zelfde soort schroefdraad te gebruiken. in het buitenland zijn sommige fabrieken niks veranderd en hebben ze nog steeds andere soorten schroefdraad.
mijn vraag was dus of je het schroefdraad in nederland gekocht heb. zoja, dan word het flink zoeken op het internet
stukje geschiedenis:
vroeger had elk bedrijf een andere soort schroefdraad. dit deed men zodat je wanneer je een product van iemand kocht, je ook een dure sleutelset nodig had om het in elkaar te zetten. de mensen vonden het erg onhandig omdat ze dan voor elk merk weer een andere sleutelset moesten kopen. uitijndelijk kochten ze geen spullen meer omdat ze het zat waren telkens nieuwe sleutels te kopen. omdat de fabrieken niets meer verkochten hebben ze besloten voor elk product het zelfde soort schroefdraad te gebruiken. in het buitenland zijn sommige fabrieken niks veranderd en hebben ze nog steeds andere soorten schroefdraad.
mijn vraag was dus of je het schroefdraad in nederland gekocht heb. zoja, dan word het flink zoeken op het internet
- Frederik
- Onderwerp Auteur
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jan 2012 18:57 #4
door Frederik
Hallo Stephanz10,
ergens op een vide-greniers (rommelmarkt) in Zuid-West Frankrijk.
Het apparaat is van hout en diende om borduurwerk te spannen zodat het gemakkelijker bewerkbaar is.
Er bestaan tappen en snij-ijzers (voor ijzer) waar ook, volgens eigen ervaring, houten schroefdraadverbindingen mee te maken zijn.
Maar voordat ik iets aanschaf wil ik weten wat voor draad het is.
Withworth, BSP, NPT, M etc.
Bedankt voor je bijdrage en wellicht heb je een idee.
Groetjes en in ieder geval een gelukkig Nieuwjaar,
Draaistroom
Beantwoord door Frederik in topic Welke schroefdraad is dit ?
stephanz10 schreef : waar heb je het gekocht?
Hallo Stephanz10,
ergens op een vide-greniers (rommelmarkt) in Zuid-West Frankrijk.
Het apparaat is van hout en diende om borduurwerk te spannen zodat het gemakkelijker bewerkbaar is.
Er bestaan tappen en snij-ijzers (voor ijzer) waar ook, volgens eigen ervaring, houten schroefdraadverbindingen mee te maken zijn.
Maar voordat ik iets aanschaf wil ik weten wat voor draad het is.
Withworth, BSP, NPT, M etc.
Bedankt voor je bijdrage en wellicht heb je een idee.
Groetjes en in ieder geval een gelukkig Nieuwjaar,
Draaistroom
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden