- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- bosch decopeerzaag op accu
bosch decopeerzaag op accu
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
19 dec 2004 16:44 #1
door Guests
bosch decopeerzaag op accu werd gestart door Guests
hallo iedereen ik heb sinds kort een decopeerzaag op accu van 14.4 volt
als ik met de deco werk dan zijn de accu's erg snel leeg kan eimand mij vertellen of ik de accu's kan doormeten of opwaarderen (bijv:in de vriezer leggen kasn dit nou echt)
nou zaag ik er 18 MM mdf mee
mvg ronald een bosch gek
als ik met de deco werk dan zijn de accu's erg snel leeg kan eimand mij vertellen of ik de accu's kan doormeten of opwaarderen (bijv:in de vriezer leggen kasn dit nou echt)
nou zaag ik er 18 MM mdf mee
mvg ronald een bosch gek
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- amdusias
- Bezoeker
19 dec 2004 17:36 #2
door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic bosch decopeerzaag op accu
even een algemene tip over accu,s de volt,s is niet het belangerijkst!
iedreen zal het eerst daar over hebben maar ,? hoe hoog is je AH ?
als je nou een makita accu neemt van 9,6 v 2,6 AH die zijn behoorlijk sterk
maar als je 1tje neemt van 3,0 AH die zijn nog veel sterker. en of het nou een 14 v is of een 9,6 , dat maakt maar weing uit. wand als de AH maar 1,4 is dan is die ook zo leeg.
dus mensen let eerder op de AH dan de V
iedreen zal het eerst daar over hebben maar ,? hoe hoog is je AH ?
als je nou een makita accu neemt van 9,6 v 2,6 AH die zijn behoorlijk sterk
maar als je 1tje neemt van 3,0 AH die zijn nog veel sterker. en of het nou een 14 v is of een 9,6 , dat maakt maar weing uit. wand als de AH maar 1,4 is dan is die ook zo leeg.
dus mensen let eerder op de AH dan de V
- Marnix
- Bezoeker
20 dec 2004 06:34 #3
door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic bosch decopeerzaag op accu
Ben zelf géén Bosch "gek" ...........
Of je accu's beter kunt laten presteren door ze in de vriezer te leggen etc. denk ik zelf niet, athans niet merkbaar beter. Soms helemaal leeg maken en dan een paar uur helemaal opladen kan wel eens uitmaken bij druppelladers.
Enige wat ik je aan zou kunnen raden is om een tweede zo niet derde accu bij te bestellen, kan heel eenvoudig bij Bosch. Zo heb je altijd een opgeladen accu bij de hand.
Of je accu's beter kunt laten presteren door ze in de vriezer te leggen etc. denk ik zelf niet, athans niet merkbaar beter. Soms helemaal leeg maken en dan een paar uur helemaal opladen kan wel eens uitmaken bij druppelladers.
Enige wat ik je aan zou kunnen raden is om een tweede zo niet derde accu bij te bestellen, kan heel eenvoudig bij Bosch. Zo heb je altijd een opgeladen accu bij de hand.
- mickenhans
- Bezoeker
20 dec 2004 14:14 #4
door mickenhans
Beantwoord door mickenhans in topic bosch decopeerzaag op accu
De totale beschikbare energie in een accu is evenredig met het aantal Ah EN het voltage. In een accu met tweemaal zo hoog voltage en gelijke Ampere-uur, zit precies 2x zo veel energie. Dus beide waarden zijn belangrijk.
De accu in de vriezer leggen is funest voor de beschikbare energie: de portofoons bij ons in de vriescel zijn in 3 uur leeg, en bij normale temperatuur houden ze het met gemak 8 uur vol. In de vriezer leggen heeft dus geen enkele zin.
Groetjes, Hans
De accu in de vriezer leggen is funest voor de beschikbare energie: de portofoons bij ons in de vriescel zijn in 3 uur leeg, en bij normale temperatuur houden ze het met gemak 8 uur vol. In de vriezer leggen heeft dus geen enkele zin.
Groetjes, Hans
- GJC
- Bezoeker
20 dec 2004 16:35 #5
door GJC
Beantwoord door GJC in topic bosch decopeerzaag op accu
Hans,
Dat diepvriezerverhaal heeft denk ik meer te maken met het 'wissen' van het geheugeneffect en niet met het verlengen van de levensduur. Ik geloof daar trouwens niet in, maar dat terzijde.
GJ
Dat diepvriezerverhaal heeft denk ik meer te maken met het 'wissen' van het geheugeneffect en niet met het verlengen van de levensduur. Ik geloof daar trouwens niet in, maar dat terzijde.
GJ
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
20 dec 2004 16:54 #6
door Guests
Beantwoord door Guests in topic bosch decopeerzaag op accu
ja ze zeggen bijh verschillende bedfrijfen dat er een bi-metaal in de accu zit en die onthoud de laatste lading.En als je heb ion de vriezer legt dat gaat het bi-metaal krimpen en dan laat je hem weer voor 100%op (dit is zo tegen mij gezegd)
mvg r :W :W :W :W
mvg r :W :W :W :W
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
20 dec 2004 19:25 #7
door Guests
Beantwoord door Guests in topic bosch decopeerzaag op accu
Dat verhaal van bi-metaal lijkt me broodje-aap! Het geheugen-effect van NiCad accu's wordt veroorzaakt door de chemische eigenschappen van de Nikkel-cadmium samenstelling. Dit effect treedt vooral op als er weer geladen wordt terwijl de accu nog niet geheel leeg is.
Nikkel-Hidride (NiMH) accus hebben daar vrijwel geen last van, maar die zijn óf te duur voor de industrie of ze hebben nog te veel NiCads over? Jammer want die cadmium is heel slecht voor het milieu. Bij het aanschaffen van accu-gevoed gereedschap is het, ongeacht het merk, slim om te kijken naar een exemplaar met twee accu's want een losse accu is vaak veel duurder dan de meerprijs voor een verpakking met machine + 2 accu's.
Een decoupeerzaag gebruikt nogal veel vermogen, zeker bij het zagen van 18 mm MDF. Daarom zou ik daarvoor nooit een snoerloze machine gebruiken, tenzij je natuurlijk op een boot zit oid. Liever een gewone decoupeerzaag op 230 V, daar kun je eindeloos mee blijven zagen, de prijs valt mee en nooit lege accu's! Ik denk zelfs dat een gewone decoupeerzaag goedkoper is dan extra losse accu('s)
Nikkel-Hidride (NiMH) accus hebben daar vrijwel geen last van, maar die zijn óf te duur voor de industrie of ze hebben nog te veel NiCads over? Jammer want die cadmium is heel slecht voor het milieu. Bij het aanschaffen van accu-gevoed gereedschap is het, ongeacht het merk, slim om te kijken naar een exemplaar met twee accu's want een losse accu is vaak veel duurder dan de meerprijs voor een verpakking met machine + 2 accu's.
Een decoupeerzaag gebruikt nogal veel vermogen, zeker bij het zagen van 18 mm MDF. Daarom zou ik daarvoor nooit een snoerloze machine gebruiken, tenzij je natuurlijk op een boot zit oid. Liever een gewone decoupeerzaag op 230 V, daar kun je eindeloos mee blijven zagen, de prijs valt mee en nooit lege accu's! Ik denk zelfs dat een gewone decoupeerzaag goedkoper is dan extra losse accu('s)
- Scoop
- Bezoeker
21 dec 2004 09:44 #8
door Scoop
Beantwoord door Scoop in topic bosch decopeerzaag op accu
Dat bimetaal is inderdaad kolder. Ik heb vroeger el eens oude NiCads op kunnen peppen door ze te diepontladen. D.w.z. een lampje er aan totdat hij echt helemaal leeg is en dan met een hele kleine stroom weer opladen. Wordt echter nooit helemaal weer 100%.
Als je NiCad gevoedde apparaten wilt gebruiken: Altijd de batterij helemaal leeg laten lopen voordat je 'm weer oplaad. Als je 'm tussentijds oplaad loopt de capaciteit (de mAh's) terug. Dit gaat echt ten koste van je accu!! :[ Nooit doen dus.
Ik laat m'n accuboormachine altijd zoveel mogelijk leeglopen voordat ik 'm oplaad m.b.v. een elastiekje om het knopje en ga even koffie drinken, moet ook gebeuren toch?
Tweede accu is wel van levensbelang. Anders ga je na verloop van tijd de nog niet geheel opgeladen accu gebruiken. (De koffie is op, moet weer aaan de klus van de vrouw :$ :$ )
Dat is helemaal funest :[ :[ dus.
Als je NiCad gevoedde apparaten wilt gebruiken: Altijd de batterij helemaal leeg laten lopen voordat je 'm weer oplaad. Als je 'm tussentijds oplaad loopt de capaciteit (de mAh's) terug. Dit gaat echt ten koste van je accu!! :[ Nooit doen dus.
Ik laat m'n accuboormachine altijd zoveel mogelijk leeglopen voordat ik 'm oplaad m.b.v. een elastiekje om het knopje en ga even koffie drinken, moet ook gebeuren toch?
Tweede accu is wel van levensbelang. Anders ga je na verloop van tijd de nog niet geheel opgeladen accu gebruiken. (De koffie is op, moet weer aaan de klus van de vrouw :$ :$ )
Dat is helemaal funest :[ :[ dus.
- GJC
- Bezoeker
21 dec 2004 09:51 #9
door GJC
Misschien heeft iemand inderdaad een keer een bimetaaltje aangetroffen in zijn opengeslooptje pack aangetroffen. Kan ik me voorstellen als overbelastingsbeveiliging,
.........zie hij en nam nog maar een bakkie O:
.........zie hij en nam nog maar een bakkie O:
- GJC
- Bezoeker
21 dec 2004 09:53 #10
door GJC
Taalkundig niet juist Had haast vanwege de koffie *)
Tijd voor maken pagina: 0.216 seconden