FANtv-nl-logo-mobile

Decoupeerzaag Bosch

• mariman
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
28 mrt 2006 19:14 #1 door mariman
Decoupeerzaag Bosch werd gestart door mariman
Ik zag Dennis een decoupeerzaag gebruiken waarbij hij de zaaghoek zelf kon instellen. In de bouwmarkt verklaren ze mij voor gek, je zou ze alleen onder een hoek van 15 30 en 45 graden kunnen instellen. Weet iemand welk type hij gebruikt?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28 mrt 2006 20:01 #2 door broem
Beantwoord door broem in topic Decoupeerzaag Bosch
Volgens mij zijn er heel veel merken waar dat bij kan. Ik kan zo geen merk noemen waar ik het 100% zeker van weet.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
28 mrt 2006 22:15 #3 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Decoupeerzaag Bosch
Volgens mij is Bosch sponsor van het programma, dus zal Dennis wel hun gereedschap gebruiken.
Als ik het goed gezien heb, gebruiken ze de hobby-lijn (groen) en niet de professionele lijn (blauw).
In dat geval moet het een van deze zijn.
Meestal is de zool wel verstelbaar, maar niet altijd traploos, waardoor je aan de 'vaste' hoeken van 0, 15, 30 en 45 vastzit.
Ik heb wel de professionele lijn, en die is niet traploos verstelbaar.
Maar misschien dat het bij de nieuwere modellen wel traploos is.
Middels bovenstaande link moet je maar even op de site kijken.
Kijk ook even bij Festool, die hebben ook fijne decoupeerzagen. Bob the builder38805.0111111111

• GER.S
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 mrt 2006 18:14 #4 door GER.S
Beantwoord door GER.S in topic Decoupeerzaag Bosch
De meeste decoupeer zagen hebben de mogelijkheid om de zool ook onder een andere hoek in te stellen.
Er zitten bijna altijd groeven in het hoekgradenstel gedeelte die als het ware de 45 , 30 en 90 graden hoeken "voorprogrammeren".[img]smileys/smiley17.gif[/img]

door de zool iets naar achteren te houden kun je hem dus ook op andere hoekgraden instellen. [img]smileys/smiley32.gif[/img]

en de gemiddelde zool die je in de bouwmarkt wat probeerd aan te smeren moet je vragen of er ook postzegels zijn zonder kartels en of zonder lijm....

want die zijn er ook....[img]smileys/smiley36.gif[/img]

voor echt goede info moet je echt naar de ouderwetse gereedschap vakhandel.

Lees meer
28 feb 2007 18:53 #5 door Misco
Beantwoord door Misco in topic Decoupeerzaag Bosch
Mijn Bosch is traploos verstelbaar en ik heb gewoon een doe-het-zelf machine. 15, 30 en 45 graden is voorgeprogrammeerd, dus dat is simpel. Als je een andere hoek wilt, dan moet je verdomd goed opletten dat je het zooltje niet scheef zet. Dat geldt vooral bij het aandraaien van de schroef.

Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden