- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- Metabo boorhamer (aarde-beveiliging)
Metabo boorhamer (aarde-beveiliging)
- speedywheely
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
De uitvoering die ik bezit heeft nog een leuk extraatje, want zodra de boor aarde maakt, stopt deze. Het blijkt in de praktijk echter dat je dan niet altijd meteen in de waterleiding zit te boren en daarom heeft de fabrikant er een handig knopje opgemaakt, waarmee je het stoppen even (kort) kunt uitschakelen. Ik snap dat in beton ''bewapening'' zit en als er in de nabijheid daarvan wordt geboord er in nieuwbouw door vocht de mogelijkheid bestaat dat de aarde beveiliging in werking treed. Maar het gebeurd ook geregeld in mijn huidige woning (die 15 jaar oud is en krukdroog) en drie jaar geleden in een oude woning, waar geen stukje beton in zat.
Ik kan er mee leven, en grijp in voorkomende gevallen met veel plezier naar dit stuk gereedschap, maar ik ben toch wel erg nieuwsgierig hoe dit kan.
Cor Esceha
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Tolie
- Nieuw lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
- GJC
- Bezoeker
-
Rare gedachtengang misschien, maar kijk eens naar de koolborstels.
- speedywheely
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
Ik zou dat probleem eens aan een detaillist die het merk verkoopt voorleggen. Aan Metabo is een dermate prijs gekoppeld dat mij enige service wel op zijn plaats lijkt.
Mijn vraag wordt er echter alleen maar inwikkelder door nu ik lees over het bestaan van snelbouwstenen..... Daar heb ik nooit van gehoord.
- impulsje
- Bezoeker
-
Esceha schreef :
Mijn vraag wordt er echter alleen maar inwikkelder door nu ik lees over het bestaan van snelbouwstenen..... Daar heb ik nooit van gehoord.
Waarom wordt de vraag daar ingewikkelder door? Snelbouwstenen is gewoon een type steen dat gebruikt wordt bij de bouw van woningen.
- speedywheely
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
Blijft de nu weer gereduceerde vraag, waarom de beveiliging in werking treedt.
- impulsje
- Bezoeker
-
- P.D.
-
- Platinum-lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
Misschien wordt de stroom naar de motor, geschakeld door een maakcontact van een relais. Waarbij het relais wordt gemaakt a.g.v. een potentiaal verschil tussen de boorkop en aarde.
Hef je dit potentiaal verschil op, door met de boorkop contact te maken met aarde dan valt het relais af en wordt het maakcontact verbroken waardoor de motor geen stroom meer krijgt [img]smileys/smiley25.gif[/img]
[/idee]
Als je nu eens een boor isoleert met b.v. plakband, (zodat er geen stroom vanuit de boorkop door de boor kan lopen) en deze vervolgens inzet ... ?
Kan je hem dan nog niet tegen je leidingen e.d. laten draaien [img]smileys/smiley25.gif[/img]
MEGAFLOP38831.0676967593
- speedywheely
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
impulsje schreef : Misschien een raar antwoord, maar volg uw eigen advies is op. En neem contact op met een detailist die het merk verkoopt. Het lijkt mij dat zij het u precies kunnen uitleggen. Hoe en waarom het gebeurt.
Mijn melding gold een reparatie van een apparaat van een reflectant en wel via de detaillist maar wel door Metabo.
Voor adviezen in zijn algemeenheid moet je immers nooit bij een detaillist zijn. Personeel heeft namelijk gemiddeld geen verstand van hetgeen zij verkopen.
Esceha38830.9665972222
- speedywheely
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
- Ontvangen bedankjes 0
MEGAFLOP schreef : Misschien wordt de stroom naar de motor, geschakeld door een maakcontact van een relais. Waarbij het relais wordt gemaakt a.g.v. een potentiaal verschil tussen de boorkop en aarde.
Hef je dit potentiaal verschil op, door met de boorkop contact te maken met aarde dan valt het relais af en wordt het maakcontact verbroken waardoor de motor geen stroom meer krijgt.
Ja, ja..... Dit bedoel ik. Wij snappen dit antwoord niet eens, laat staan dat dit door een detaillist kan worden verklaard.