FANtv-nl-logo-mobile

Metabo boorhamer (aarde-beveiliging)

Lees meer
23 apr 2006 22:32 #11 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Metabo boorhamer (aarde-beveiliging)

Esceha schreef :

MEGAFLOP schreef : Misschien ... meer krijgt.

Ja, ja..... Dit bedoel ik. Wij snappen dit antwoord niet eens, laat staan dat dit door een detaillist kan worden verklaard.

Ach ik snapte wel wat ie bedoelde dus zeg nou niet gelijk wij [img]smileys/smiley4.gif[/img].

Wat Mega bedoeld is: Plak eens een stuk isolatietape om je boor (daar waar hij in de machine zit) en kijk dan eens of hij nog steeds uitschakeld.

Nadeel van deze poging is dat als je toch op een leiding boort je de kans loopt dat hij niet meer stopt en je dus dwars door je leiding boort. Plus dat zo'n stuk tape meestal niet zo best is voor een boorhamer volgens mij.

Of je er wat aan hebt moet je niet aan mij vragen, daar komt Mega vast nog op terug [img]smileys/smiley4.gif[/img] ik zou het in elk geval toch niet proberen als ik jou was.
KlaasG38831.0234259259

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23 apr 2006 23:34 #12 door P.D.
Beantwoord door P.D. in topic Metabo boorhamer (aarde-beveiliging)

Esceha schreef :
Ja, ja..... Dit bedoel ik. Wij snappen dit antwoord niet eens, laat staan dat dit door een detaillist kan worden verklaard.

[img]smileys/smiley24.gif[/img] [img]smileys/smiley25.gif[/img]

Lees meer
23 apr 2006 23:40 #13 door P.D.

KlaasG schreef : ik zou het in elk geval toch niet proberen als ik jou was.

[img]smileys/smiley24.gif[/img] [img]smileys/smiley25.gif[/img]
MEGAFLOP38831.069849537

• speedywheely
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24 apr 2006 07:10 #14 door speedywheely
Beantwoord door speedywheely in topic Metabo boorhamer (aarde-beveiliging)
Om te voorkopmen dat u het spoort bijster raakt even een samenvatting:

1. Ik begon met de vraag waarom de boor (af en toe) uitschakeld, zonder dat er op een leiding of bewapening wordt geboord en vraag mij af of voht daarb9j een rol speelt, dan wel kan spelen, waarbij ik vertelde dat het gebuerd zowel in oude als nieuwe woningen.

2. Naar aanleiding van mij vraag werd door een lezer gemeld dat hij last heeft van het feit dat hi in het bezit is van een zelfde boorhamer, zich zelf konstant uitschakelt.

De suggestie om het boortje te isoleren is slechts een lapmiddel en geeft zeker geen antwoord op mijn prangende ALGEMENE vraag

(1.) ''Hoe werkt een aarde beveiliging, althans waardoor wordt die geactiveerd''

en het SPECIFIEKE probleem van de geachte lezer

(2.) ''Hoe kan het dat de aardebeveiliging altijd direct in werking treedt.' '

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 apr 2006 13:57 #15 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Metabo boorhamer (aarde-beveiliging)

Esceha schreef :

impulsje schreef : Misschien een raar antwoord, maar volg uw eigen advies is op. En neem contact op met een detailist die het merk verkoopt. Het lijkt mij dat zij het u precies kunnen uitleggen. Hoe en waarom het gebeurt.

Mijn melding gold een reparatie van een apparaat van een reflectant en wel via de detaillist maar wel door Metabo.

Voor adviezen in zijn algemeenheid moet je immers nooit bij een detaillist zijn. Personeel heeft namelijk gemiddeld geen verstand van hetgeen zij verkopen.

Ik ben niet dom, en vind dat onderstrepen, erg irritant, en behoorlijk onvriendelijk overkomen!

Ik ben van mening dat detialisten wel weet hebbenwvan wat zij verkopen, en indien hun dat niet hebben contact op kunnen nemen met derden evt de leveranciers van het product, om u van een goed antwoord te voorzien,
Zodat je een goed antwoord krijgt waar je wat aan hebt. Snap je eht antwoord van de detailst niet, vraag dan door tot je wel een goed antwoord hebt!
impulsje38831.6661689815

Lees meer
24 apr 2006 14:08 #16 door P.D.

Esceha schreef :
(2.) ''Hoe kan het dat de aardebeveiliging altijd direct in werking treedt.' '

Van dit probleem had jij toch geen last. [img]smileys/smiley22.gif[/img]

Misschien heeft stevenvw wel last van een andere beveiliging b.v. thermische-, max. koppel-beveiliging, maar (zoals GJC al zei) ook versleten koolborstels kan een oorzaak zijn.

Jij wilde toch alleen weten hoe die "aardebeveiliging" werkt?

Weet je wel zeker dat het aardebeveiliging heet want ik kan er niets over vinden met betrekkeng op boormachines? [img]smileys/smiley22.gif[/img]

Lees meer
24 apr 2006 14:18 #17 door Hans-van-Unnik
Beantwoord door Hans-van-Unnik in topic Metabo boorhamer (aarde-beveiliging)
Wat is het typenr. en de specifieke metabo nr.(13 ledig)?

De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst verricht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 apr 2006 14:20 #18 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Metabo boorhamer (aarde-beveiliging)
Ik lees net bij een willekeurig type:

overbelastingsbeveiliging
herstartbeveiliging
uitschakelkoolborstels

Inderdaad, misschien moeten we eerst meer weten.

• speedywheely
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24 apr 2006 21:46 #19 door speedywheely

MEGAFLOP schreef : Weet je wel zeker dat het aardebeveiliging heet want ik kan er niets over vinden met betrekking op boormachines?

De handleiding spreek over het het feit als de boor een geaard object raakt zoals leidingen.

• speedywheely
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24 apr 2006 21:51 #20 door speedywheely

chathanky schreef : Wat is het typenr. en de specifieke metabo nr.(13 ledig)?

Niettegenstaande ik mij afvraag wat het type heeft te maken met uitschakeling, hier even het type: Bh E 6024 Contact (750W)

Op het handleidinkje staat ook nog het nummer 170 24 577 - 0598, maat ik denk dat dit het druknummer is.

Tijd voor maken pagina: 0.255 seconden