FANtv-nl-logo-mobile

Vouwladder

• Jakke
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
30 mei 2006 14:20 #1 door Jakke
Vouwladder werd gestart door Jakke
Hoi iedereen.

Ik krijg binnenkort een ander huis waar het plafond schoon gemaakt moet worden en daarna gewit.
Nu wil ik zo'n altrex vouwladder kopen om makkelijker bij het plafond te komen.

De standaard "Varitrex-Easy" heeft een verhoging van 95 cm. Nu ben ik zelf 1,75 dus kom ik te hoog uit want de hoogte van het plafond is 2,50.
Bereken ik dit goed of maak ik een denk fout. Kijk ik op de site van altrex dan staat daar een mooi plaatje met het mannetje dat zijn arm omhoog heeft en dan vermelden ze dat dan de hoogte van 2,75 (maat b) is.

Bij de duurder versie "all in one" is deze hoogte verstelbaar en wordt de hoogte 2,50 tot 2,80.
Wie heeft er ervaring mee en wat is zijn keuze.

Alvast bedankt
Raymond.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30 mei 2006 14:58 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Vouwladder
Tja mannetjes met het armpje omhoog die maar 1.80m zijn vind ik ook wat klein. Het lijkt erop dat ze ervanuit gaan dat de meeste mensen maar 1.60m oid zijn. Je zou haast denken dat deze ladders alleen bedoelt zijn voor kleine vrouwen[img]smileys/smiley1.gif[/img].

Wat is er mis met een stok aan de roller? even de kantjes doen met een kwast en maar rollen.. gaat als een trein. Wel even de boel goed afdekken.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 mei 2006 15:37 #3 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Vouwladder
Een groot nadeel van werken met zo'n ladder is dat je maar een klein bereik hebt.
Dat betekent dat je dus voortdurend de ladder moet verplaatsen.
Dat werkt niet echt lekker.
Pak dan een rolsteiger, ga er lekker op zitten met je emmer verf en laat iemand anders de steiger verplaatsen.
Zelf doe ik het altijd met een roller aan een stok, zoals Klaas ook al voorstelde.

• Jakke
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
30 mei 2006 18:52 #4 door Jakke
Beantwoord door Jakke in topic Vouwladder
Hallo,
Rollen kan natuurlijk ook wel, maar met het schoonmaken weer niet.
Vooral het schoonmaken lijkt me makelijker met zo'n ladder, dan een gewone ladder waar je steeds op en af moet. Dan is het bereik wel wat groter.

En daarna kan je deze ladder weer gebruiken voor andere handige klusjes, zoals werken op een trap waar het ongelijk is, makkelijker met verven op de 1e etage (buiten) of de ramen zemen e.d.

Maar natuurlijk weer iets om over na te denken.
Bedankt,
Raymond.

Tijd voor maken pagina: 1.167 seconden