FANtv-nl-logo-mobile

Hout combinatie machine

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 aug 2006 15:27 #11 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Hout combinatie machine
Mijn Frans is niet al te best, maar omdat ik graag een poging doe:

Degauchissage: vlakken

Rabotage: vandikken

Mortaisage: gaten maken (als in pen-gat verbinding)

Toupillage: frezen

Sciage: zagen

Chariot de Tenonnage-sciage: geleider om pennen te maken en om te zagen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18 aug 2006 16:36 #12 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Hout combinatie machine
Wauw. Als dit klopt Bob waar ik wel van uit ga, ga ik jou vragen om die handleiding te vertalen [img]smileys/smiley36.gif[/img] Ik wist wel dat ik veel met die machine kan gaan doen. Ben er heel blij mee ! Nog even wachten op de Belg ? of het klopt wat je vertaalt hebt.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 aug 2006 16:41 #13 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Hout combinatie machine
Ik wacht af of het klopt.
Het is in elk geval wel gebruikelijk dat combinatiemachines de genoemde bewerkingen kunnen uitvoeren.
Die vertaling kun je misschien beter aan H@ns uitbesteden. [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Als ik het me goed herinner zou hij ook nog iets laten vertalen door mwdecor.
Ik ben benieuwd hoe het daar mee staat.

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 aug 2006 07:21 #14 door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic Hout combinatie machine
De vertaling klopt! complimenten!!

Mijn Frans is eveneens tres mal maar die vaktermen ken ik juist wel, kwestie van veel zomers in Franse bouwmarkten ronddolen...

Dat vertaal plan ligt inderdaad wat stil ja. [img]smileys/smiley9.gif[/img]

Lees meer
16 dec 2011 13:17 #15 door ExdwardKi
Beantwoord door ExdwardKi in topic Hout combinatie machine
Hallo Wouter, lang geleden dat jij je post plaatse over de Lurem C20 maar ben blij dat ie er nog staat. Ik heb onlangs een Lurem C20 gekregen die 15 jaar heeft stilgestaan en ben op zoek naar de aandrijfriemen (of v snaartjes?)Heb jij of een andere leze hier een onderdelenlijst of nog liever een explosie tekening van de C20? Ook ben ik op zoek naar een alternatief voor de motor want helaas heb ik geen 3 fase in huis. Op de motor staat weliswaar 220/380 volt maar moet ik aannemen dat ik met 1fase 220v haar niet aan het draaien krijg? Alvast bedankt.Peter

• Cees-Schenkel
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 dec 2011 13:18 #16 door Cees-Schenkel
Beantwoord door Cees-Schenkel in topic Hout combinatie machine
gewoon teygeler bellen, als het goed is hebben of kunnen ze aan de onderdelen komen.

vaak moet er in een machine een koperen plaatje om gezet worden om tussen 220 of 380v te kunnen werken
220 is 1 phase ( minder kracht)
gewoon een elekricien het effe laten doen

Cees

Lees meer
18 dec 2011 13:53 #17 door playa
Beantwoord door playa in topic Hout combinatie machine

Peerke schreef : Op de motor staat weliswaar 220/380 volt maar moet ik aannemen dat ik met 1fase 220v haar niet aan het draaien krijg?

Een 3-fasen motor is op een speciale manier gewikkeld.
Die 220/380 slaat op de manier waarop de spoelen zijn aangesloten.
In ster staat er 220V over de spoelen en in driehoek 380V.
Dat in ster of in driehoek schakelen kan je met een schakelaar doen of met de juiste aansluiting in het motor-kastje en daar kan je inderdaad ook een paar plaatjes anders aansluiten.

In beide gevallen hebje een 3fasen aansluiting nodig.

Je zou eens op zoek moeten gaan naar de 'steinmetz schakeling', Daarmee kan je de motor wel op 220V aansluiten dmv een condensator.

Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18 mei 2012 11:11 #18 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Re: Hout combinatie machine
Hoi Peter !!

Dit is heel lang geleden dat ik weer op het FanForum ben !

Omdat ik een groot deel van een verrot kozijn moet gaan vervangen dacht ik: "Nu heb ik toch mijn Lurem C.20 hard nodig". Sinds 2006 heeft hij keurig op mij gewacht in mijn klusruimte. Ben de franse handleiding weer gaan doornemen, is nog steeds niet vertaald. Daarop weer gezocht op internet naar bedrijven die dealer zijn van de Lurem machines. Tot mijn verbazing staan er ook nieuwe modellen op, ik dacht dat het een vergaan merk was, niets is minder waar ! Ik kan je die namen in een persoonlijk bericht naar je toesturen als je dat wilt ? Mijn machine is blijkbaar door de vorige eigenaar omgezet naar 220 V. Ik zie in ieder geval een grote condensator net buiten het voedingskastje zitten. Dat kastje opengemaakt maar kan daar eerlijk gezegd geen wijs uit. Spaghetti, hij werkt goed dus ga dat niet uit elkaar halen !
Kortom heb je nog steeds de informatie nodig waarom je vroeg: V-snaren (explosietekening) en wellicht kan ik een foto maken van dat voedingskastje.

Gisteren heb ik de machine weer tot leven gebracht, wat een apparaat, geweldig. Met de handleiding en een beetje technisch logosch denken heb ik mijn eerste testbalk gefreesd. Prachtig !!

Ik hoor wel van je Peter,

Groetjes van Wouter.

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden