- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- skil of bosch
skil of bosch
- Sander-CBR
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
27 sept 2006 18:56 #1
door Sander-CBR
skil of bosch werd gestart door Sander-CBR
Iemand ervaring met de 'skil Detector' of de 'Bosch PDO multi'?
dit zijn van die apparaatjes waarmee je kunt zien of ergens leidingen lopen. Tijdje terug in electraleiding geboord, wil dit niet nogeens meemaken [img]smileys/smiley2.gif[/img], dat was met zo'n gamma ding het gaf geen melding van leiding maar mijn boormachine wel[img]smileys/smiley7.gif[/img], had er ook één van skandia deze gaf aan dat er leidingen in een deur liepen[img]smileys/smiley5.gif[/img]................allemaal troep dus.
Tijd dat ik een betrouwbare aanschaf!
De technische specificaties van beide detectoren zijn exact hetzelfde. Ik heb pas gehoord dat skil door bosch is overgenomen, dat zou het wel kunnen verklaren. Maar of mijn bron het juist heeft weet ik niet.
Als er collega klussers ervaring met één van deze apparaten hebben, graag een reactie!
[img]smileys/smiley32.gif[/img]Danku[img]smileys/smiley32.gif[/img]
dit zijn van die apparaatjes waarmee je kunt zien of ergens leidingen lopen. Tijdje terug in electraleiding geboord, wil dit niet nogeens meemaken [img]smileys/smiley2.gif[/img], dat was met zo'n gamma ding het gaf geen melding van leiding maar mijn boormachine wel[img]smileys/smiley7.gif[/img], had er ook één van skandia deze gaf aan dat er leidingen in een deur liepen[img]smileys/smiley5.gif[/img]................allemaal troep dus.
Tijd dat ik een betrouwbare aanschaf!
De technische specificaties van beide detectoren zijn exact hetzelfde. Ik heb pas gehoord dat skil door bosch is overgenomen, dat zou het wel kunnen verklaren. Maar of mijn bron het juist heeft weet ik niet.
Als er collega klussers ervaring met één van deze apparaten hebben, graag een reactie!
[img]smileys/smiley32.gif[/img]Danku[img]smileys/smiley32.gif[/img]
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Bob-the-builder
- Bezoeker
27 sept 2006 19:08 #2
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic skil of bosch
Ik heb een Bosch DMO 10, en die bevalt erg goed.
- Ribbelchips
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 sept 2006 19:29 #3
door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic skil of bosch
Heb een tijd terug bij conrad een volcraft gekocht, klinkt voor velen waarschijnlijk niet bekend maar hij voldoet perfect ik geef alvast ff de specs.
kijk eens op hun site als je toch naar meetapparatuur op zoek bent.
De leidingzoeker LSG-2 is een supergevoelige multifunctionele tester voor het controleren, rangschikken en zoeken van spanningloze en spanningvoerende kabels, leidingen of metalen buizen. Door de instelbare gevoeligheid kunnen de loop of onderbrekingen van kabels en leidingen tot zelfs 20 cm onder pleisterwerk betrouwbaar en nauwkeurig worden vastgesteld. Het apparaat bestaat uit een zender en een gevoelige ontvangersonde. Met de LSG-2 kunnen zo magneetvelden bij door wisselspanning gevoede apparaten worden vastgesteld en daarmee het functioneren van netapparaten en trafo's snel worden gecontroleerd. Verder is de ontvanger met een LED-zaklamp uitgerust. Als extra functie kunnen leidingen op kortsluiting en doorgang worden gecontroleerd. De detectie gebeurt zonder contact en wordt optisch, akoestisch en via trilling gesignaleerd.
kijk eens op hun site als je toch naar meetapparatuur op zoek bent.
De leidingzoeker LSG-2 is een supergevoelige multifunctionele tester voor het controleren, rangschikken en zoeken van spanningloze en spanningvoerende kabels, leidingen of metalen buizen. Door de instelbare gevoeligheid kunnen de loop of onderbrekingen van kabels en leidingen tot zelfs 20 cm onder pleisterwerk betrouwbaar en nauwkeurig worden vastgesteld. Het apparaat bestaat uit een zender en een gevoelige ontvangersonde. Met de LSG-2 kunnen zo magneetvelden bij door wisselspanning gevoede apparaten worden vastgesteld en daarmee het functioneren van netapparaten en trafo's snel worden gecontroleerd. Verder is de ontvanger met een LED-zaklamp uitgerust. Als extra functie kunnen leidingen op kortsluiting en doorgang worden gecontroleerd. De detectie gebeurt zonder contact en wordt optisch, akoestisch en via trilling gesignaleerd.
- Sander-CBR
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 sept 2006 17:23 #4
door Sander-CBR
ik kan de 'DMO 10' niet vinden op de bosch website, alleen de 'PDO Multi'
Beantwoord door Sander-CBR in topic skil of bosch
Bob the builder schreef : Ik heb een Bosch DMO 10, en die bevalt erg goed.
ik kan de 'DMO 10' niet vinden op de bosch website, alleen de 'PDO Multi'
- Bob-the-builder
- Bezoeker
29 sept 2006 19:45 #5
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic skil of bosch
Die stond onder professioneel, maar het kan dat er een ander model voor in de plaats is gekomen.
Waarschijnlijk is de DMF 10 Zoom ervoor in de plaats gekomen.
Dit is degene die ik heb
Waarschijnlijk is de DMF 10 Zoom ervoor in de plaats gekomen.
Dit is degene die ik heb
Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden