FANtv-nl-logo-mobile

compressor

  • willem.s
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 okt 2006 09:05 #1 door willem.s
compressor werd gestart door willem.s
Ik ben voornemens een compressor te kopen. ( inkl. verfspuit etc)


Nu kan ik kiezen tussen een "natte"en een "droge" .


weet iemand het verschil en evt na- of voordelen van beiden?


alvast thxs.......


willem.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07 okt 2006 09:29 #2 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic compressor
Een linkje naar een PDF bestand waarin een heleboel word uitgelegd over dit onderwerp (hoofdstuk 2.2) moet je wel thuis zijn in de koeltechniek(natuurkunde) want daar komen dit soort kreten vaak voor. Gebruik je de compressor voor proffesionele werkzaamheden of voor een beetje hobbywerk?


Ik heb zelf een oud beestje, misschien ken je ze wel een alles in één pakket met luchtpistool enzo . mijn verfspuit heb ik later nog bijgekocht (eminent met bovenbeker) deze voldoet voor mij prima, maar ja waar liggen jouw wensen...


www.ecn.nl/docs/library/report/2001/c01087.pdf


Hoop dat dit je voldoende info geeft


Groeten en succes

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • willem.s
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 okt 2006 11:14 #3 door willem.s
Beantwoord door willem.s in topic compressor
Ik bedoel dus dat ik er een te koop weet; "olievrij" .


is dit dan een "droge" ?


het is voor hobby-gebruik.


w

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07 okt 2006 11:21 #4 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic compressor
Dag Willem


Nat/Droog is van toepassing op de functie van de compressor (dus waar en in welk systeem hij gebruikt wordt) Een "normale" lucht compressor zie ik als droog. De olie is voor de smering en wordt afgevangen en loopt terug naar de bewegende delen van de compressor.


die van mij heeft ook olie onderin (niet veel trouwens), heb alleen een droogpatroon geplaats tussen de compressor en het vat om condens vocht af te vangen. Dat moet met de hand aftappen/afblazen. Maar dat is puur omdat ik wel eens met een autolak spuit (verwarmings radiator, tank van mijn motorfiets en wat er nog meer komt opborrelen)





good luck
Trekveer38997.7987037037

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • willem.s
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 okt 2006 18:07 #5 door willem.s
Beantwoord door willem.s in topic compressor
Dat heeft dus niets te maken met het -al of niet- wachten tot hij weer "vol" is , voordat ik weer door kan gaan met de bezigheden.


w

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07 okt 2006 18:52 #6 door Ribbelchips
Beantwoord door Ribbelchips in topic compressor

willem.s schreef :
Dat heeft dus niets te maken met het -al of niet- wachten tot hij weer "vol" is , voordat ik weer door kan gaan met de bezigheden.


w



nee niets maar dat vroeg je ook niet (nat droog) dat is toch wat je wilde weten


gebruiksduur? tja wat ga je doen of wat wil je ermee?, hoe groot is de tank, hoe hoog is de werkdruk, gebruik je hierna nog een reduceer.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07 okt 2006 19:20 #7 door Hans-van-Unnik
Beantwoord door Hans-van-Unnik in topic compressor
Probeer er achter te komen wat de verspuit aan liters nodig heeft. Dit kan per type behoorlijk schelen of je nu 100 liter/min nodig hebt of 200. Ook zit er verschil in werkdruk.


Een olievrije compressor is het carter niet met olie gevuld en heeft niet zoveel met de opbrengst te maken. levensduur is mischien het verschil tussen beide typen en dan denk ik dat de oliegevulde langer mee gaan. bij sommige compresoren wil er met de lucht ook wel een lichte water en/of olienevel mee komen, een filter is voor het spuitwerk dan wel gewenst.


Van belang is als je de compressor voor spuiten wilt gebruiken dat de opbrengst hoog genoeg is voor het type spuit is. anders kun je je werk telkens onderbreken om de compressor weer op druk te laten komen.
chathanky38997.8924421296

De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst verricht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • willem.s
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 okt 2006 18:44 #8 door willem.s
Beantwoord door willem.s in topic compressor
Nog twee vraagjes ;


Wat moet de druk zijn, en de verhouding van de verf/verdunner ?


w.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cees-Schenkel
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 okt 2006 18:17 #9 door Cees-Schenkel
Beantwoord door Cees-Schenkel in topic compressor
ik spuit zelf bij 3-4 ato en waterdun........


Cees

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

  • willem.s
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 okt 2006 18:43 #10 door willem.s
Beantwoord door willem.s in topic compressor
En heb je dus een voorraadje met blikken sterk-verdunde verf in alle kleuren?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.198 seconden