FANtv-nl-logo-mobile

geheugen accupacks

• rgbrgb
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07 nov 2006 15:50 #1 door rgbrgb
geheugen accupacks werd gestart door rgbrgb
Ik heb een accuboortol waarvan de accu kennelijk niet meer voldoende oplaad.(geheugeneffect?)
Weet iemand hoe ik dat probleem kan verhelpen, zonder nieuwe accupacks te moeten aanschaffen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 nov 2006 15:58 #2 door GJC
Beantwoord door GJC in topic geheugen accupacks
Dan zal het waarschijnlijk om NiCad's gaan?

Het enige dat je kunt doen is een aantal keren volledig leegtrekken en dan opladen. Een aantal keren!

Het geheugeneffect van dergelijke cellen is nogal groot.
In principe pas weer opladen als ze leeg zijn. Nooit leeg wegleggen!
De zelfontlading van NiCad's is nogal groot. Ik geloof iets van 10% in de eerste 24 uur. Een jaartje ongebruikt laten liggen is dus ook niet zo best.

Nu ga ik wel uit van kennis van jaren geleden, misschien dat er inmiddels het nodige verbeterd is. Toch denk ik dat de principes gelijk zijn gebleven.

Lees meer
07 nov 2006 21:18 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic geheugen accupacks
Als je creatief bent met een soldeerbout kun je losse cellen bestellen, bijv. bij Conrad ofzo, maar het makkelijkst is natuurlijk een nieuwe (nadat je GJC's tip hebt geprobeerd).

An error has occurred. Hit any user to continue.

• JoWilly
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 nov 2006 07:01 #4 door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic geheugen accupacks

Als je creatief bent met een soldeerbout kun je losse cellen bestellen,
bijv. bij Conrad ofzo, maar het makkelijkst is natuurlijk een nieuwe

Tja.. Vaak is de batterij dan duurder als de gehele boorset bijelkaar.
dus je bent beter af met de aanschaf van een nieuwe accuboormachine![img]smileys/smiley5.gif[/img]

Lees meer
08 nov 2006 07:04 #5 door laura19
Beantwoord door laura19 in topic geheugen accupacks
Van welk merk is deze? Bij goedkope huismerken is het vaak bijna even duur om een nieuwe te kopen dan de batterij te vervangen ...

Aut viam inveniam aut faciam

• JoWilly
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 nov 2006 08:54 #6 door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic geheugen accupacks
Gamma heeft er een in de aanbieding.
12v accuboortje - slechts € 19,99 incl. 2e accu.[img]smileys/smiley4.gif[/img]

• harami
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 nov 2006 17:56 #7 door harami
Beantwoord door harami in topic geheugen accupacks
Het leuke van de huismerk accumachines vindt het totale gebrek aan kracht. (Maximum koppel)
Mijn 12 V metabo haalt 55 NM als maximale koppel en bv een 18 V Ferm haalt 20 NM als maximale koppel.
Het mag dan een flink prijsverschil zijn, het scheelt toch behoorlijk in het gebruik.
Accupacks kunnen trouwens inderdaad ook voorzien worden van nieuwe cellen. Zelf solderen kan maar eigenlijk dient dit gepuntlast te worden.

Zelfs een van de grote bouwmarkten biedt het refurbishen van accu's nu aan, en anders zijn er nog bedrijven van o.a. de accufit keten die dit ook kunnen doen.

Lees meer
14 nov 2006 20:55 #8 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic geheugen accupacks
Zo'n gamma accuboor is niet veel soeps. Ik heb er ergens nog een liggen, maar echt veel kan je er niet mee. Een keer voor nood, maar voor de rest gebruik ik ook een Metabo.

• GER.S
  • Bezoeker
  • Bezoeker
19 nov 2006 08:51 #9 door GER.S
Beantwoord door GER.S in topic geheugen accupacks
door de accu/batterij "aggresief" te ontladen; door hem te "kortsluiten" met een speciale tang zoals "gewone"(auto) accu's kun je een deel van het geheugen leeg maken......
maar als het een "gamma"merk is, dan heb je pech..... die gaan meteen "koken"en kun je dan afvoeren naar de gemeente werf.....dan neem je de lader, maakt aan die polen een snoer vast, soldeerd die aan de (dan niet meer) draadloze batterijmachine, en je hebt iedergeval nog iets aan de machine.
omdat het dan 12 of 18 volt is , prima te gebruiken als het buiten regent, ik heb aan een van mijn "oude"machine's 10 meter elektrasnoer gesoldeerd, machine doet het goed, en ik kan zelfs in stromende regen zonder gevaar werken.....

Lees meer
19 nov 2006 09:12 #10 door Cor-Klus
Beantwoord door Cor-Klus in topic geheugen accupacks

De Belg schreef : Van welk merk is deze? Bij goedkope huismerken is het vaak bijna even duur om een nieuwe te kopen dan de batterij te vervangen ...

Bij duurdere merken ook!

Was getekend

Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden