FANtv-nl-logo-mobile

los laten boortjes

• zwaan
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 nov 2006 09:44 #1 door zwaan
los laten boortjes werd gestart door zwaan
Ik heb een Black en decker boormachine en iedere keer laten de boortjes los. Hoe strak ik ze ook aandraai, na enkele seconden zit het weer los. Het maakt niet uit welke dikte. Ook maakt het niet uit of je op hamerboor zet of gewoon. Toen ik er eens bij de bouwmakrt naar vroeg zeiden ze dat ik dan niet moet duwen, maar de boor zijn werk moet laten doen, maar ook dat helpt niet. Ook als ik iemand anders ermee laat werken gebeurd het, dus het ligt ook niet aan mij. Het gaat om een black en decker KD900RE 700 watt. Ik heb ook wel eens gehoord van een of andere kop die je erop kan kopen die de boortjes wel vast houd. Kost ongeveer 80 euro.

Moet ik dat doen?

Is er iemand die een suggestie heeft?
zwaan39030.5318981481

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09 nov 2006 10:03 #2 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic los laten boortjes
Is dit geen SDS machine dan?

An error has occurred. Hit any user to continue.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 nov 2006 10:03 #3 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic los laten boortjes
Ik zou zelf is een brief/mailtje/belletje naar black en dekker doen. Of het probleem bij hun bekend is, en wat hun oplossing ervoor is. Het is toch belachelijk dat je een boormachine hebt die eigenlijk niet goed werkt.

Lees meer
09 nov 2006 10:07 #4 door M.Wetters
De B&D site heb je ook niks aan, ze kennen de KD900RE niet ... [img]smileys/smiley5.gif[/img]

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 nov 2006 10:23 #5 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic los laten boortjes
Jawel hoor, via klantenservice => technische info. [img]smileys/smiley2.gif[/img]

Lees meer
09 nov 2006 12:18 #6 door M.Wetters
OK laat ik het opnieuw formuleren: naar mijn smaak laat te B&D site nog wat te wensen over m.b.t. de hoeveelheid beschikbare informatie. [img]smileys/smiley17.gif[/img]

Ook de boorhamer die ik voor m'n pa had gekocht staat er niet tussen. In de meegeleverde "handleiding" kan ik in het Engels, Duits, Italiaans, Frans, Czechisch, Pools, Sloveens, Magyar (??), Koratisch, Bosnisch en Russisch lezen dat ik voor méér informatie naar de B&D website kan. Handig.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 nov 2006 13:15 #7 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic los laten boortjes
Ik vind dat wel meevallen.
Je kan een onderdelenlijst, technische tekening en allerlei gegevens waaronder de laatste productiedatum terugvinden.
Type A is meer dan tien jaar geleden voor het laatst geproduceerd, type B zes jaar, en toch is de info er nog.
Wat is het type van de boorhamer die je zoekt?
Magyar is Hongaars.

Lees meer
16 nov 2006 18:14 #8 door Willem-II
Beantwoord door Willem-II in topic los laten boortjes
Zit de kop van de boormachine zelf niet los ? Als je de kop open draait, zoals je een boor verwisselt, dan zie je een schroef zitten die soms los kan raken door het vele gebruik. Let wel, het is engelse draad. Je moet de schroef dus tegen de klok in vast draaien (als ie los zit tenminste).

Succes

Willem

Lees meer
01 dec 2006 04:50 #9 door GeorgeRH
Beantwoord door GeorgeRH in topic los laten boortjes
Hoi Zwaan,
Ooit heeft het boortje niet goed vastgezeten en is daardoor gaan slingeren in de boorkop, dit heeft ervoor gezorgd dat de 3 klembekken zijn versleten.
Het vastzetten van een boortje gebeurt door de "normale" DoeHetZelver meestal door het aandraaien van het sleuteltje in 1 gat.
Er zitten 3 gaten in 'n boorkop en die moet je altijd aandraaien, anders is de kracht op de drie bekken niet hetzelfde, waardoor het boortje loslaat.
Het enige wat je kunt doen is toch 'n nieuwe boorkop te kopen en voortaan vastdraaien zoals boven omschreven.
Wat ook helpt..........de machine niet uitlenen.
Groetjes

Lees meer
01 dec 2006 08:00 #10 door M.Wetters
We weten nog altijd niet of het een SDS machine is of een gewone boormachine met spankop of snelspankop....
Ik wacht maar even tot Zwaan zich weer meldt.

Tijd voor maken pagina: 0.280 seconden