FANtv-nl-logo-mobile

Decoupeerzaag zaagt scheef

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
05 mei 2007 10:21 #11 door Bert111
Beantwoord door Bert111 in topic Decoupeerzaag zaagt scheef
mgbgt - zelfs als ik mijn slaapkamerkast die door de fabrikant met bikkelharde witte lak spiegelglad en strak is gespoten zou overlakken, dan zou het resultaat veel minder glad en strak zijn dan eerst.
Het schijnt dus niet alleen aan het schuren te liggen, maar vooral aan door de fabrikant gebruikte lak en lakmethode.
Ik vind acryllak erg teleurstellen hoewel het het prettigste werkt (geen last van je ademhaling door de oplosmiddelen).
Valt mij overigens op dat bouwmarkten vol staan met lakken op terpentinebasis terwijl er maar een heel klein schapje is met watergedragen lakken. Ik dacht overigens dat terpentinegedragen lakken al jaren verboden waren.
Geeft alkydlak een beter resultaat?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Cor123
  • Bezoeker
  • Bezoeker
05 mei 2007 17:07 #12 door Cor123
Beantwoord door Cor123 in topic Decoupeerzaag zaagt scheef
In de fabriek wordt de verf erop gespoten, en niet met een kwast of roller.

Lees meer
05 mei 2007 18:16 #13 door relratje
Beantwoord door relratje in topic Decoupeerzaag zaagt scheef
Fijn zo'n decopeerzaag

Type fouten voorbehouden.

De beantwoorder van dit bericht aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid.

Lees meer
06 mei 2007 01:15 #14 door Cor-Klus
Beantwoord door Cor-Klus in topic Decoupeerzaag zaagt scheef
Terpentinegedragen is (nog) niet verboden, wel is het verboden om als bedrijf binnen te gebruiken. Maar dat heeft te maken met de arbo. Maar als particulier mag je het gewoon binnen gebruiken.

Was getekend

Lees meer
06 mei 2007 19:49 #15 door tien
Beantwoord door tien in topic Decoupeerzaag zaagt scheef
Er zijn ook extra dikke zaagjes die beter haaks zagen. Lopen niet zo snel weg doordat ze bijna niet buigen.

Groeten, Aad

Groeten, Aad

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
06 mei 2007 20:05 #16 door Bert111
Heej, dat wist ik niet. Zal eens goed kijken in de bouwmarkt. Ik heb wel al een hele verzameling. Maar ik vrees dat je er toch geen mooie sierplank voor aan de muur mee kan zagen :-)
Bestaat er geen elektrische handzaag? Ik dacht dat ik weleens iets dergelijks had gezien. Deed wat denken aan een elektrisch mes dacht ik.

Lees meer
06 mei 2007 22:07 #17 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Decoupeerzaag zaagt scheef
www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3...zaag.html%3Fxref%3D1
Zoiets bedoel je? Is dus niet geschikt is nog onnauwkeuriger dan een decoupeerzaag.

Met je cirkelzaag was je nou allang klaar geweest. Maak gewoon eens een proefstuk van wat oude planken oid. Goed geleiden, goedvast houden en gaan met die banaan.

Lees meer
06 mei 2007 23:12 #18 door Cor-Klus
Beantwoord door Cor-Klus in topic Decoupeerzaag zaagt scheef
Ik neem aan deze. www.toolmax.nl/product_info.php/products_id/7566 Maar dan nog, rechte lijnen met de cirkelzaag!

Was getekend

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
08 mei 2007 10:57 #19 door Bert111

KlaasG schreef : www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3...zaag.html%3Fxref%3D1
Zoiets bedoel je? Is dus niet geschikt is nog onnauwkeuriger dan een decoupeerzaag.

Met je cirkelzaag was je nou allang klaar geweest. Maak gewoon eens een proefstuk van wat oude planken oid. Goed geleiden, goedvast houden en gaan met die banaan.

Nee, dat is helemaal drie keer niks. Hoewel het afgezaagde stuk overal hetzelfde meet oogt hij toch niet perfect recht. Niet mooi genoeg voor ladefrontjes.
Ik denk dat een circelzaag alleen maar goed werkt als de circelzaag vast zit en het hout beweegt tijdens het zagen. Je ziet overigens steeds minder doe-het-zelfwinkels die het afgezaagde hout per stuk verkopen. Ik moet dus wachten tot ik een heleboel nodig heb. Maar wat ik dan precies in totaal nodig heb weet ik pas als ik een nieuw huis heb.

Weet hier iemand een online-winkel waar je gewoon de maten kan opgeven en dat alles dan netjes op maat gezaagd wordt thuisgebracht?

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 mei 2007 17:45 #20 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic Decoupeerzaag zaagt scheef
van black en decker ( kloten merk , maar dat is een ander verhaal ) heb je zn electriche handzaag , geen repro , maar het lijkt er op.
maar een handzaag werk ook echt goed .

Tijd voor maken pagina: 0.298 seconden