FANtv-nl-logo-mobile

Geverfd vlak machinaal schuren

• bbtb77
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mei 2007 09:40 #11 door bbtb77
Beantwoord door bbtb77 in topic Geverfd vlak machinaal schuren

Cory schreef : Vreemd eigenlijk dat Flexa niet zo goed is. Je zou toch denken dat zo'n bedrijf alles zou doen om een zo groot mogelijk marktaandeel te krijgen en te houden.

Heeft natuurlijk allemaal met geld te maken. Een bepaalde kwaliteit voor een een bepaalde hoeveelheid geld. Nu ben ik misschien wel erg kritisch, maar vond de acryl niet fijn. Zelf een kast gemaakt van MDF, moet nauurlijk spiegelglad afgewerkt worden. Ik heb zelfs de acryl verdund, vloeit dan wel, maar dekt na 4 lagen nog niet goed (en glanst dan helemaal niet).

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mei 2007 10:00 #12 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Geverfd vlak machinaal schuren

bbtb77 schreef : Heeft natuurlijk allemaal met geld te maken. Een bepaalde kwaliteit voor een een bepaalde hoeveelheid geld. Nu ben ik misschien wel erg kritisch, maar vond de acryl niet fijn. Zelf een kast gemaakt van MDF, moet nauurlijk spiegelglad afgewerkt worden. Ik heb zelfs de acryl verdund, vloeit dan wel, maar dekt na 4 lagen nog niet goed (en glanst dan helemaal niet).

Tja zodra je gaat verdunnen gaat dan ten koste van de dekking glans en ook de kwaliteit!!!!

Als je terpentine verf gewent bent dan zul je de acrylverven qua vloeiing echt but vinden. Arcyl verf heeft tijd nodig om te vloeien. Dus dik(ker) opzetten dan terpentine en dan afblijven dat is de truc

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10 mei 2007 12:00 #13 door Bert111
Beantwoord door Bert111 in topic Geverfd vlak machinaal schuren
Is er een manier om volgelopen schuurschijfjes weer bruikbaar te maken? Gebeurt het meeste met snelplamuur. Op het moment gebruik ik een speld maar ze lopen steeds sneller vol.

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
10 mei 2007 14:21 #14 door Bert111

Cory schreef : Is er een manier om volgelopen schuurschijfjes weer bruikbaar te maken? Gebeurt het meeste met snelplamuur. Op het moment gebruik ik een speld maar ze lopen steeds sneller vol.

Ik heb het al gevonden; je kan het wegborstelen met een tandenborstel en wat terpentine.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mei 2007 17:47 #15 door impulsje
Bedenk wel dat je schuurpads ook slijten. Dus te vaak reinigen is ook niet goed

• bbtb77
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 mei 2007 09:50 #16 door bbtb77
Beantwoord door bbtb77 in topic Geverfd vlak machinaal schuren

impulsje schreef :
Tja zodra je gaat verdunnen gaat dan ten koste van de dekking glans en ook de kwaliteit!!!!

Als je terpentine verf gewent bent dan zul je de acrylverven qua vloeiing echt but vinden. Arcyl verf heeft tijd nodig om te vloeien. Dus dik(ker) opzetten dan terpentine en dan afblijven dat is de truc

Maar als die 'truc' al niet werkt en je toch al een pot verf hebt staan ga je toch dingen proberen.... (waaronder verdunnen, met kwast, roller, spuiten en ga zo maar door.)bbtb772007-05-11 11:51:31

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
11 mei 2007 10:04 #17 door Bert111
Ja, ik ben nu toch bezig om de oude verf op te maken 1/2 verdund met water en dan met painting pads. Omdat de painting pads breder zijn dan de ladefrontjes zie je geen streepje aan de zijkanten van de aanzet meer en is het resultaat mooi glad. Maar je moet het minstens vijf of zes keer herhalen om het dekkend te maken. Met de roller was dat hooguit twee keer.

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 mei 2007 10:26 #18 door impulsje

bbtb77 schreef :

impulsje schreef :

Maar als die 'truc' al niet werkt en je toch al een pot verf hebt staan ga je toch dingen proberen.... (waaronder verdunnen, met kwast, roller, spuiten en ga zo maar door.)

Dan kan je nog de verf even op de verwarming zetten zodat die warmer wordt en dan is de vloeiing ook weer wat beter.
Je mag de verf wel verdunnen. Maar dan is 10% toch echt wel het max

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 mei 2007 13:27 #19 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Geverfd vlak machinaal schuren

Cory schreef : Is er een manier om volgelopen schuurschijfjes weer bruikbaar te maken? Gebeurt het meeste met snelplamuur. Op het moment gebruik ik een speld maar ze lopen steeds sneller vol.

Ik heb bij het (machinaal) schuren altijd een stuk 'spekzool' (schuurbandreiniger) erbij om de schuurbanden of schijfjes tussendoor van rommel te ontdoen.
Het is een stuk rubberachtig materiaal zoals je dat wel eens onder schoenen ziet.
Werkt super.
Gewoon de machine aanzetten en dan met de schuurbandreiniger over het schuurpapier gaan.

Lees meer
12 mei 2007 21:01 #20 door tien
Beantwoord door tien in topic Geverfd vlak machinaal schuren
Op een beurs heb ik ze dat wel met een plastic zak zien doen. Gewoon een dikke prop van maken.
Was een demonstratie van zo'n schuurschijf voor op de boormachine.

Groeten, Aad

Groeten, Aad

Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden