FANtv-nl-logo-mobile

accuboor, welk?

Lees meer
15 mei 2007 18:21 #11 door Cor-Klus
Beantwoord door Cor-Klus in topic accuboor, welk?
Gebruik gewoon een standaard hitachi, 12V. Dus geen li-ion, klopfunctie o.i.d. Ik ga ervan uit dat ik om de 2 jaar een nieuwe moet kopen (gebruik ze dagelijks) dus ik heb niets aan allerlei toeters en bellen. Ik heb in de bus 3 boormachines liggen, elk voor een ander doel. Daarnaast werk ik vaak boven schouder nivo, dus wil ik geen 18 volt apparaat hebben, veel te zwaar.

Was getekend

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Jeanluck
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15 mei 2007 22:49 #12 door Jeanluck
Beantwoord door Jeanluck in topic accuboor, welk?
heren, en misschien ook dames, ik ben eruit.
Ik heb een nog bijna nieuwe 60Nm makita op de kop getikt met 2,6 Ah batterijen voor de prijs van een bosch. Daar moet ik wel even mee toe kunnen denk ik.
bedankt voor de reacties.

Lees meer
29 sept 2007 18:31 #13 door vanessavos
Beantwoord door vanessavos in topic accuboor, welk?
Ik heb zelf de nieuwste 18volt 3.0amp. li-on lxt makita gekocht en dat is echt helemaal het einde draai schroeven van 7x120mm. er als een trein mee in! maar kost ook wel een beetje veel maar als je net als ik timmerman bent en vooral sloten hang sluitwerk en deuren en ramen hangt is het een must!

wim69zwijndrecht

Lees meer
29 sept 2007 23:58 #14 door Cor-Klus
Beantwoord door Cor-Klus in topic accuboor, welk?
Je moet gewoon dat gereedschap kopen wat bij je past. Zelf doe ik veel met metal stud en dan is het gewicht van het apparaat en het door kunnen werken belangrijker dan pure kracht.

Was getekend

Lees meer
01 dec 2007 06:59 #15 door Taccano
Beantwoord door Taccano in topic accuboor, welk?
Panasonic maakt voor bijna alle betere merken de accu cellen omdat bijvoorbeeld dewalt of festo nou een maal geen accu's maken makita daar in tegen heeft altijd andere accu cellen gebruikt van een japanse komaf die vaak van mindere kwaliteit waren en sneller op zijn.

Bij het kiezen van een machine moet je goed leeten op wat voor werk je er mee doet gebruik je hem voor het fijnere werk bijvoor beeld meubel maken interieurbouw zou ik een festool c12 aan raden deze is multi functioneel mbv van opzetstukken kan deze haaks, in de hoek en nu ook gips- karton schroeven /boren

maar werk je in de bouw en schroef je alleen grote schroeven dan adviseer ik een panasonic ey 7440 lichtgewicht en beresterk

maar als je 2 schroeven in het jaar erin draait kun je natuurlijk beter een habi wabi schroefmachientje halen te koop bij iedere bouwmarkt...

m. heemels2007-12-01 10:01:44

Lees meer
03 dec 2007 21:57 #16 door BobRoss
Beantwoord door BobRoss in topic accuboor, welk?
Beste Marcel,

even op de man:

Alle top merken gebruiken verschillende soorten cellen, meestal panasonic of sanyo, overigens beide uit Japan.
Dewalt vind ik geen topmerk trouwens, dat is alleen de dure tak van Black & Decker, iets beter misschien, maar zeker geen topmerk.

De meeste mensen die hier op dit KLUS-forum komen hebben geen Festo of Panasonic centen en willen advies naar een goede keuze en niet de duurste. Ik zag in een ander topic wat jij uitgaf aan een schroef machientje en vooral de reactie eronder spreekt voor zich.

Ikzelf heb een hitachi 12V nicd machine (±100euro) van inmiddels zeven jaar oud die ik regelmatig zwaar mishandel met de originele Sanyo cellen. Ze zijn niet meer zo sterk als vroeger maar ze doen het nog goed.

Lees meer
05 dec 2007 15:22 #17 door Ton-Wegman
Beantwoord door Ton-Wegman in topic accuboor, welk?

Jeronimooo schreef : Dewalt vind ik geen topmerk trouwens, dat is alleen de dure tak van Black & Decker, iets beter misschien, maar zeker geen topmerk.

Dewalt staat toch bekend als topmerk als ik her en der hoor. Vooral de stationaire machines staat goed bekend.

Vind je merken als Bosch profesional, AEG, Metabo en Makita om maar wat te noemen dan wel topmerken?

Tijd voor maken pagina: 0.189 seconden