- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- Cirkelzagen!
Cirkelzagen!
- hakal
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
18 mei 2007 19:15 #1
door hakal
Cirkelzagen! werd gestart door hakal
Gelijk maar een tweede vraag naar aanleiding van mijn vorige over decoupeerzagen:
Mijn vader heeft een Metabo KS 54 cirkelzaag met 1010 watt opgenomen vermogen die ik wel van hem mag hebben/overnemen. Ik zat zelf te kijken naar de Skill 5866 AF met 1600 watt opgenomen vermogen.
Hoe belangrijk is het vermogen van een cirkelzaag? Ik wil hem best intensief gaan gebruiken, wat kan ik het beste doen? Skil is wel de uitvinder van de cirkelzaag, maar een Metabo is geloof ik beter.
Graag jullie mening!
Mijn vader heeft een Metabo KS 54 cirkelzaag met 1010 watt opgenomen vermogen die ik wel van hem mag hebben/overnemen. Ik zat zelf te kijken naar de Skill 5866 AF met 1600 watt opgenomen vermogen.
Hoe belangrijk is het vermogen van een cirkelzaag? Ik wil hem best intensief gaan gebruiken, wat kan ik het beste doen? Skil is wel de uitvinder van de cirkelzaag, maar een Metabo is geloof ik beter.
Graag jullie mening!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- BobRoss
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 mei 2007 21:55 #2
door BobRoss
Beantwoord door BobRoss in topic Cirkelzagen!
Deze machines verschillen nogal.
Hoe diep wil je kunnen zagen, 160 of 190 mm zaagblad, dat scheelt nogal.
Zorg bij je keuze dat de motor ophanging van metaal is zodat deze niet vervormt als een keertje tegen je zaag duwt, bij de goedkopere zagen is die van plastic, dan zaag je zo de bocht om.
Sinds Skil door Bosch is overgenomen is de kwaliteit niet veel beter geworden maar de cirkel zagen worden naar mijn weten nog steeds in Amerika (lees Mexico maar meteen hoog kwaliteits doel) gemaakt en niet in Hongarije.
Hoe diep wil je kunnen zagen, 160 of 190 mm zaagblad, dat scheelt nogal.
Zorg bij je keuze dat de motor ophanging van metaal is zodat deze niet vervormt als een keertje tegen je zaag duwt, bij de goedkopere zagen is die van plastic, dan zaag je zo de bocht om.
Sinds Skil door Bosch is overgenomen is de kwaliteit niet veel beter geworden maar de cirkel zagen worden naar mijn weten nog steeds in Amerika (lees Mexico maar meteen hoog kwaliteits doel) gemaakt en niet in Hongarije.
- relratje
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 mei 2007 07:59 #3
door relratje
Type fouten voorbehouden.
De beantwoorder van dit bericht aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid.
Beantwoord door relratje in topic Cirkelzagen!
De skil vind ik een betere keus,het vermogen zal je niet altijd nodig hebben.
Type fouten voorbehouden.
De beantwoorder van dit bericht aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid.
- amdusias
- Bezoeker
20 mei 2007 15:32 #4
door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic Cirkelzagen!
zelf persoonlijk zou ik voor metabo gaan , heb al het nodige machines van deze merk , en dat bevalt me zeer goed.
ik weet niet of metabo net als festool ook liniaalgelijders heeft , maar dit is wel heeeeel erg handig wanneer je je zaag intensief wilt gaan gebruiken .
ik zelf loop straks er ook tegen aan dat ik mn makita een schop kan geven , en zelf zou ik voor een festool dan gaan , vanwegen ze gebruikers gemak.
ik weet niet of metabo net als festool ook liniaalgelijders heeft , maar dit is wel heeeeel erg handig wanneer je je zaag intensief wilt gaan gebruiken .
ik zelf loop straks er ook tegen aan dat ik mn makita een schop kan geven , en zelf zou ik voor een festool dan gaan , vanwegen ze gebruikers gemak.
- Jack-Bal
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 jan 2008 19:46 #5
door Jack-Bal
Beantwoord door Jack-Bal in topic Cirkelzagen!
overbodige quote verwijderd, ook wij zien wel eens iets over het hoofd
Sinds kort heeft makita ook een inval zaag met geleider lijkt op de festo echter wat voordelen en is een stuk goedkoper.
Een geleider is heel simpel zelf te maken met 2 stroken 9 mm plaat
een smalle strook schroef lijm je op een bredere die minimaal de breedte heeft van devoetplaat van de zaag
Dan 1 keer met de zaag afzagen en je geleider is klaarRon3212008-01-05 18:07:28
Sinds kort heeft makita ook een inval zaag met geleider lijkt op de festo echter wat voordelen en is een stuk goedkoper.
Een geleider is heel simpel zelf te maken met 2 stroken 9 mm plaat
een smalle strook schroef lijm je op een bredere die minimaal de breedte heeft van devoetplaat van de zaag
Dan 1 keer met de zaag afzagen en je geleider is klaarRon3212008-01-05 18:07:28
- Ton-Wegman
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 jan 2008 10:12 #6
door Ton-Wegman
Beantwoord door Ton-Wegman in topic Cirkelzagen!
Metabo heeft ook langsgeleiders te koop
- amdusias
- Bezoeker
05 jan 2008 14:21 #7
door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic Cirkelzagen!
@ peter-willem
ja klopt , een tijdje terug zag ik ze liggen bij de groothandels , en idd metabo heeft ze ook .
echt monsterspul is het ..
maar heb tot nu alleen nog maar met festool gewerkt omdat onze baas die koopt.
ja klopt , een tijdje terug zag ik ze liggen bij de groothandels , en idd metabo heeft ze ook .
echt monsterspul is het ..
maar heb tot nu alleen nog maar met festool gewerkt omdat onze baas die koopt.
- Bernardo
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 jan 2008 17:21 #8
door Bernardo
Ik ben niet goed maar ook niet gek
Beantwoord door Bernardo in topic Cirkelzagen!
Ja Festool, fijne machine, ik zaag er al jaren mee !
Ik ben niet goed maar ook niet gek
- Jack-Bal
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 jan 2008 22:09 #9
door Jack-Bal
Beantwoord door Jack-Bal in topic Cirkelzagen!
metabo heeft als probleem dat er een losse voet onder geplaatst moet worden t.b.v. de geleider en dat geeft zaaghoogte verlies van meer als 3 mm en kans op extra onzuiverheid, mafell festo en makita hebben dat niet of minder
Tijd voor maken pagina: 0.196 seconden