- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- Kompressor 6 liter tank
Kompressor 6 liter tank
- buma
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
24 juni 2007 18:14 #1
door buma
Kompressor 6 liter tank werd gestart door buma
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Cees-Schenkel
- Bezoeker
24 juni 2007 18:40 #2
door Cees-Schenkel
Beantwoord door Cees-Schenkel in topic Kompressor 6 liter tank
Ik denk dat er genoeg lucht is voor een verfspuit ( 6 x 8 = 48 ltr)
Het probleem is dat er eerder vocht in je verf terecht komt, dus als het mogelijk is moet je er een vochtafscheider tussen plaatsen.
Cees
Het probleem is dat er eerder vocht in je verf terecht komt, dus als het mogelijk is moet je er een vochtafscheider tussen plaatsen.
Cees
- tien
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 juni 2007 20:36 #3
door tien
Groeten, Aad
Beantwoord door tien in topic Kompressor 6 liter tank
Een airbrush zal er genoeg aan hebben, maar een beetje verfspuit zit toch al met een verbruik van 50 tot 100 liter per minuut.
Deze compressor lijkt mij meer voor een kitspuit of nietpistool, niet voor een toepassing die veel luchtvolume vraagt.
Groeten, Aad
athvdk2007-06-24 22:38:46
Deze compressor lijkt mij meer voor een kitspuit of nietpistool, niet voor een toepassing die veel luchtvolume vraagt.
Groeten, Aad
athvdk2007-06-24 22:38:46
Groeten, Aad
- buma
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 juni 2007 20:55 #4
door buma
Beantwoord door buma in topic Kompressor 6 liter tank
Dank voor de reactie.
Als ik zie wat zo'n verfspuit dus vraagt is een kompressor met een 24 liter luchttank dan ook zeker te klein?
Wat is het effect als je dan toch met zon 6 liter tank wil gaan spuiten ?
Het zou dan om kleine stukken gaan zoals een deel van de wielkast van een auto en een dorpel.
Het lijkt mij dat de motor dan vaker moet draaien op de tank te vullen maar dat je wel kan door blijven spuiten zonder nevelverschil.
Als ik zie wat zo'n verfspuit dus vraagt is een kompressor met een 24 liter luchttank dan ook zeker te klein?
Wat is het effect als je dan toch met zon 6 liter tank wil gaan spuiten ?
Het zou dan om kleine stukken gaan zoals een deel van de wielkast van een auto en een dorpel.
Het lijkt mij dat de motor dan vaker moet draaien op de tank te vullen maar dat je wel kan door blijven spuiten zonder nevelverschil.
- Herman
- Bezoeker
25 juni 2007 14:47 #5
door Herman
Beantwoord door Herman in topic Kompressor 6 liter tank
Het is niet eens zo zeer de tank, als wel de pomp welke bepaald of een compressor een bepaalde klus aankan. De tank bepaalt echter wel of de pomp veel keer aanslaat (maar kort) of weinig keren (maar langdurig).
Wel is het natuurlijk zo dat je met een kleine pomp, met grote tank, de situatie kan krijgen dat je al met de spuitklus klaar bent, voor de pomp moet aanslaan.
Maar in het algemeen geldt de regel dat de pomp een grotere capaciteit moet hebben dan het verbruik van het gereedschap. Let bij het kopen van een compressor dan ook op de effectieve capaciteit.
De autospuiter waar ik nog wel eens kom heeft een grote tank, en een pomp met dubbele cylinder, wat wijst op een behoorlijke capaciteit (hoeveel weet ik niet, je denkt toch niet dat het typeplaatje leesbaar zou zijn in een spuiterij..... Zelfs al staat de compressor in een apart hok...)
Verder dient de compressor voorzien te zijn van een afslag/drukschakelaar. Deze regelt de aan en afslagdruk (meestal 5 om 8 bar).
Zo dicht mogelijk bij je pistool heb je een drukregelaar nodig, welke de druk naar het pistool nauwkeurig regelt, en een vochtafscheider. (ook zo dicht mogelijk bij het pistool). Beide attributen zijn onontbeerlijk voor goed spuitwerk, en zijn meestal aan elkaar koppelbaar. (Parker is een merk wat me te binnen schiet)
Wel is het natuurlijk zo dat je met een kleine pomp, met grote tank, de situatie kan krijgen dat je al met de spuitklus klaar bent, voor de pomp moet aanslaan.
Maar in het algemeen geldt de regel dat de pomp een grotere capaciteit moet hebben dan het verbruik van het gereedschap. Let bij het kopen van een compressor dan ook op de effectieve capaciteit.
De autospuiter waar ik nog wel eens kom heeft een grote tank, en een pomp met dubbele cylinder, wat wijst op een behoorlijke capaciteit (hoeveel weet ik niet, je denkt toch niet dat het typeplaatje leesbaar zou zijn in een spuiterij..... Zelfs al staat de compressor in een apart hok...)
Verder dient de compressor voorzien te zijn van een afslag/drukschakelaar. Deze regelt de aan en afslagdruk (meestal 5 om 8 bar).
Zo dicht mogelijk bij je pistool heb je een drukregelaar nodig, welke de druk naar het pistool nauwkeurig regelt, en een vochtafscheider. (ook zo dicht mogelijk bij het pistool). Beide attributen zijn onontbeerlijk voor goed spuitwerk, en zijn meestal aan elkaar koppelbaar. (Parker is een merk wat me te binnen schiet)
- Ralan
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
25 juni 2007 15:36 #6
door Ralan
Beantwoord door Ralan in topic Kompressor 6 liter tank
ik heb een tijdje geleden ook staan kijken voor een compressor en toen daar wat ervaringen en testen in wat bladen besloten om een electriche te kopen en ben zeer tevreden alleen je moet ff wat oefenen maar dat maak geen verschil met compressor of een electrisch
Hans
Hans
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden