- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- Tegellijm verwijderen
Tegellijm verwijderen
- Bert111
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
22 aug 2007 20:05 #1
door Bert111
Tegellijm verwijderen werd gestart door Bert111
Ik heb hier een muur waar de keukeninstallateur met een boorhamer (denk ik) de tegels eraf heeft gehaald. De muur is enigzins brokkelig met ondiepe gaten en lijm waar je het lijmkampatroon nog in ziet.
M'n knokkels zijn al geschaafd door het proberen te verwijderen van de tegellijm met een beitel die telkens uitschoot. Is er een handiger methode? Het is de bedoeling dat er glasweefsel overheen komt, in ieder geval tot ik iets beters weet.
M'n knokkels zijn al geschaafd door het proberen te verwijderen van de tegellijm met een beitel die telkens uitschoot. Is er een handiger methode? Het is de bedoeling dat er glasweefsel overheen komt, in ieder geval tot ik iets beters weet.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
22 aug 2007 20:11 #2
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Tegellijm verwijderen
- Bert111
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 aug 2007 20:41 #3
door Bert111
Beantwoord door Bert111 in topic Tegellijm verwijderen
Bedankt, ik zal de staalborstel eerst maar eens proberen. Volgende week, want ik moet hem eerst kopen.
- MrsJones
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
23 aug 2007 17:36 #4
door MrsJones
Beantwoord door MrsJones in topic Tegellijm verwijderen
Ik gebruik voor deze klus een Fein multi-master met de hardmetalen rasp, is nou niet echt een goedkope oplossing maar door de vele mogenlijkheden is het een bijna onmisbaar stuk gereedschap voor elke verbouwing.
- Bert111
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 aug 2007 21:11 #5
door Bert111
Het was niet veel wat ik hoefde te doen, ongeveer 1 m2, en daarvan heb ik de meest uitstekende lijmresten met een plamuurmes verwijderd die ik gebruikte als een soort beitel, door er met een hamer op te tikken, en tenslotte heb ik de rest voor het grootste deel weggeschuurd met een excentrische schuurmachine met een zeer grof schuurpapier wat wel een langdurig en vies werk was. Het heeft me een staalborstel uitgespaard maar kostte me toch minstens een slijpschijf. Enfin, het is klaar.
Nu vraag ik me af: wat is de handigste methode om te egaliseren? Er moet glasvezelbehang overheen dus het moet wel egaal zijn, anders wordt het niet mooi. Ik zie mezelf niet stuken volgens de regelen der kunst. Daar zijn de oppervlakken ook te klein voor.
Nu vraag ik me af: wat is de handigste methode om te egaliseren? Er moet glasvezelbehang overheen dus het moet wel egaal zijn, anders wordt het niet mooi. Ik zie mezelf niet stuken volgens de regelen der kunst. Daar zijn de oppervlakken ook te klein voor.
- Bob-the-builder
- Bezoeker
27 aug 2007 22:09 #6
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Tegellijm verwijderen
Juist kleine oppervlaktes zijn handig om zelf te (leren) stuken.
Veel gemakkelijker dan grote oppervlaktes.
In het archief van dit forum, maar ook via bijvoorbeeld Google zijn heel veel tips op dat gebied te vinden.
Kijk eventueel ook op de site van Knauf (o.a. pleisters), Omnicol (o.a. egalisatiemortel) etc.
Veel gemakkelijker dan grote oppervlaktes.
In het archief van dit forum, maar ook via bijvoorbeeld Google zijn heel veel tips op dat gebied te vinden.
Kijk eventueel ook op de site van Knauf (o.a. pleisters), Omnicol (o.a. egalisatiemortel) etc.
- Bert111
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 aug 2007 13:11 #7
door Bert111
- Bob-the-builder
- Bezoeker
28 aug 2007 14:14 #8
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Tegellijm verwijderen
Heb je al op de site van Knauf gekeken?
Daar staan heel wat mogelijkheden (en ook tips) om dat wandje mooi glad te krijgen.
Kijk maar eens bij dunpleisters.
Daar staan heel wat mogelijkheden (en ook tips) om dat wandje mooi glad te krijgen.
Kijk maar eens bij dunpleisters.
- Bert111
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 aug 2007 10:49 #9
door Bert111
Die verkoopt het spul alleen per 25 kg. Afgezien van de bergruimte die het opeist, of het nare gevoel dat je krijgt als je 24,5 kilo hiervan bij het grootvuil moet zetten, zal mijn rug hier problemen mee hebben. Houdt gips niet? Ik overweeg ook om er een half mm dun hardplastic plaat tegenaan te lijmen. Voordeel daarvan lijkt me dat eventueel uitstekende delen onmiddellijk opvallen zodat je ze weg kan schuren.
- laura19
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 aug 2007 10:53 #10
door laura19
Aut viam inveniam aut faciam
Beantwoord door laura19 in topic Tegellijm verwijderen
Zou gipskartonplaat (de groene variant) wat voor je zijn?
Aut viam inveniam aut faciam
Tijd voor maken pagina: 0.254 seconden