- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Gereedschap
- Tegellijm verwijderen
Tegellijm verwijderen
- Bob-the-builder
- Bezoeker
Cory schreef : Die verkoopt het spul alleen per 25 kg. Afgezien van de bergruimte die het opeist, of het nare gevoel dat je krijgt als je 24,5 kilo hiervan bij het grootvuil moet zetten, zal mijn rug hier problemen mee hebben. Houdt gips niet? Ik overweeg ook om er een half mm dun hardplastic plaat tegenaan te lijmen. Voordeel daarvan lijkt me dat eventueel uitstekende delen onmiddellijk opvallen zodat je ze weg kan schuren.
Jeemig de peemig!
Dan zoek je een ander merk dat misschien wat kleinere hoeveelheden verkoopt.
Of je gaat naar een stukadoorsbedrijf en je vraagt of ze een restje voor je over hebben.
En als iets te zwaar is, dan vraag je of iemand het voor je wil tillen.
Kom op hoor, we proberen hier mee te denken en oplossingen te bieden, maar je moet niet steeds alles afwijzen.
ps. een heleboel van de pleisters op de site van Knauf zijn gipspleisters.Bob the builder2007-08-30 14:11:11
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor-Klus
- Platinum-lid
Was getekend
- Bert111
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
- Ontvangen bedankjes 0
- Bob-the-builder
- Bezoeker
Maar je moet soms een beetje buiten de gebaande paden denken.
Dus als een winkel alleen maar bepaalde hoeveelheden van iets verkoopt, dan kijk je gewoon even wat verder.
Er zijn meer mogelijkheden.
Gewoon even creatief denken en niet te snel opgeven.
Er is bijna altijd wel een oplossing.
En dat je wat gips overhoudt is toch ook geen ramp?
Het gaat erom dat de klus gedaan wordt.
Een mogelijke oplossing afwijzen omdat je wat bouwmaterialen overhoudt, vind ik geen juiste keuze en een slecht argument.
Vandaar mijn ietwat geprikkelde reactie.
Overigens vind ik het wel leuk dat je zoveel vragen stelt, mocht je daaraan twijfelen......
- Martijn-S.
- Nieuw lid
- Ontvangen bedankjes 0
wat ik niet goed snap is dat je dus "behang" (glasweefsel) in de keuken op de achterwand wilt hebben. Is dit goed schoon te houden dan, i.v.m. spetters van de gootsteen en van koken? Lijkt me persoonlijk geen handige keus.
Trouwens heeft Alabastine een goede en makkelijke manier om muren te stuccen met Doe het zelf egaliseer. ( zie www.alabastine.nl )
Succes ermee.
- impulsje
- Bezoeker
- lior52
- Expert lid
- Ontvangen bedankjes 0
Hoe strak het eindresultaat is, blijft wel afhankelijk van je ervaring. Stucken blijft een vak en als hobbyist haal ik nooit de perfectie die ik eigenlijk wil en ik doe al jaren mee.
De watervaste gipsplaten (greenboard) zijn zeker optie en een stuk makkelijker afwerken.
Ongeacht de ondergrond moet je boel waterdicht afwerken, maar wat dat betreft zal glasvlies met de juiste muurverf redelijk lukken. Het blijft een kwestie van smaak hoe je het afwerkt.
Tegels zouden mijn voorkeur zijn, die kan je ook gelijk op de oude onderlaag plakken, dat scheelt een hoop werk.
Succes Jan
Waarom morgen als het ook vandaag kan.