- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KOOK
- Ingrediënten
- vis roken
vis roken
- mhouben
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
28 juli 2008 18:47 #1
door mhouben
dai
vis roken werd gestart door mhouben
hallo ik ben een beginnende visroker (hobby) , ben van de week aan het vis roken geweest ,alles was, nou ja alles bijna alles was gelukt ,behalve de kleur van de vis, dat was veel te licht . nu is m,n vraag zijn d,r mensen die mijn wat advies daarin kunnen geven b.v d.
dai
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- drumke
- Junior Lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
- lowie
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 dec 2008 07:40 #3
door lowie
Beantwoord door lowie in topic vis roken
misschien kun je eens kijken bij www.rookfeestje.nl
Kun je een workshop krijgen over visroken !
Kun je een workshop krijgen over visroken !
- mariianne
-
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 feb 2009 05:49 #4
door mariianne
Beantwoord door mariianne in topic vis roken
Kijk niet naar de vis in de winkel. Veelal is die gestoomd.
De kleur is niet belangrijk om dat dat vaak een combinatie is van type vis marinade die je gebruikt en houtsoort.
Over het algemeen gebruik ik eikenhout in combinatie met soms teak erbij. De vis leg ik een nacht in zwaar zout water. (al dan niet met toevoeging van bepaalde kruiden maar dat is naar eigen keuze) Dan goed afdrogen en rijgen. Maak je oven niet te heet!! Wil je het eens van dichtbij beleven en proeven dan raad ik je aan om naar het open lucht museum in Enkhuizen te gaan. Daar roken ze nog traditioneel. su6
De kleur is niet belangrijk om dat dat vaak een combinatie is van type vis marinade die je gebruikt en houtsoort.
Over het algemeen gebruik ik eikenhout in combinatie met soms teak erbij. De vis leg ik een nacht in zwaar zout water. (al dan niet met toevoeging van bepaalde kruiden maar dat is naar eigen keuze) Dan goed afdrogen en rijgen. Maak je oven niet te heet!! Wil je het eens van dichtbij beleven en proeven dan raad ik je aan om naar het open lucht museum in Enkhuizen te gaan. Daar roken ze nog traditioneel. su6
- de-Wijsma's
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
06 okt 2009 18:19 #5
door de-Wijsma's
Beantwoord door de-Wijsma's in topic vis roken
gerookt vis/vlees is zo lekker! Binnenkort ga ik een klein rookoventje bestellen. Ik wil graag één ding weten: moet je het vlees rauw of bijv. voorgekookt in de oven doen?
Ik verlang ernaar om kipspiesjes met alleen wat zout boven DENNENAPPELS te roken.. die smaak moet wel genieten zijn...
Ik verlang ernaar om kipspiesjes met alleen wat zout boven DENNENAPPELS te roken.. die smaak moet wel genieten zijn...
Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden