FANtv-nl-logo-mobile

Kruiden drogen

• Cees-Schenkel
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 aug 2006 18:22 #1 door Cees-Schenkel
Kruiden drogen werd gestart door Cees-Schenkel
In de bakken langs mijn hek heb ik diverse kruiden, hoe kan ik die het beste drogen voor de winter, oa roosmarijn enz.

Cees

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 aug 2006 21:16 #2 door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic Kruiden drogen
Rozemarijn kun je het hele jaar vers plukken, die is groenblijvend. Hoewel de smaak wel wat anders en te sterk is als je hem in de winter gebruikt. In Het voorjaar plukken van nieuwe scheuten geeft de lekkerste rozemarijn.

Drogen van kruiden doe je het best in een hetelucht oven op een graad of 50 tot 75.

Niet alle kruiden lenen zich hiervoor en de smaak verandert wel wat. (gedroogde kruiden uit de winkel zijn meestal versterkt met etherische of zelf chemische olie)

Invriezen is vaak een handiger methode, bhalve voor basilicum. Die leg je beter op een laagje olie. Na een week of twee door een zeef en de olie gebruiken als kruiderij.

• Toon
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 aug 2006 21:16 #3 door Toon
Beantwoord door Toon in topic Kruiden drogen
Hier staat het één en ander.

• Cees-Schenkel
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 aug 2006 21:06 #4 door Cees-Schenkel
Beantwoord door Cees-Schenkel in topic Kruiden drogen
Mijn dank is groot

Cees

Lees meer
02 nov 2008 14:28 #5 door drumke
Beantwoord door drumke in topic Kruiden drogen
Er zijn nog 2 droog methoden.

Ophangen van bosjes in een zakje (katoen of papier) Kleine blaadjes vallen dan in het zakje bij het drogen.

De kruiden uitleggen op gespannen doeken katoen o.i.d. in een donkere niet te hete of koele, doorluchte kamer. Op deze wijze kun je echt alles drogen, ook bloesems zoals kaasjeskruis. (thee voor je keel)

Na het drogen, donker en luchtdicht bewaren.Ruben_S2008-11-02 17:29:03

Lees meer
06 okt 2009 18:26 #6 door de-Wijsma's
Beantwoord door de-Wijsma's in topic Kruiden drogen

H@NS schreef : bhalve voor basilicum. Die leg je beter op een laagje olie. Na een week of twee door een zeef en de olie gebruiken als kruiderij.

Bedankt voor dat stukje! ik ga die olie een keer proberen te maken : ) !! Krijgt de olie dan echt een sterke basilicum smaak?

Heel erg benieuwd!!

Tijd voor maken pagina: 0.544 seconden

© FANtv.nl