- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KOOK
- Technieken
- Ei pocheren
Ei pocheren
- Stephan
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
07 sept 2006 13:46 #1
door Stephan
Ei pocheren werd gestart door Stephan
Hoe maak ik een mooi gepocheerd ei?
Je weet wel, zoals je altijd bij de Chinees krijgt.
Je weet wel, zoals je altijd bij de Chinees krijgt.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- phoenixcmb
- Senior lid
Minder
Lees meer
07 sept 2006 14:56 #2
door phoenixcmb
Beantwoord door phoenixcmb in topic Ei pocheren
Breng 1 l water met 2 dl azijn aan de kook. Zet daarna op een zacht vuur. Breek de eieren stuk voor stuk in een afzonderlijkekopje/bakje (zorg ervoor dat het eigeel niet gebroken is.) Giet voorzichtig de eieren in het water, de eiwitten zetten zich rond het eigeel, en laat gedurende 2 minuten zachtjes koken. (Kook 2 à 3 eieren tegelijk, maar wel een per een in het water gieten.)Haal ze voorzichtig uit het water met een schuimspaan, en dompel ze in heet water om de azijnsmaak te verwijderen. Dep ze voorzichtig droog met keukenpapier
Piece of cookie!!!
Eet smakelijk!!
Groetjes Chickie
Piece of cookie!!!
Eet smakelijk!!
Groetjes Chickie
- H@NS
- Bezoeker
17 sept 2006 08:10 #3
door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic Ei pocheren
Zorg dat het water niet hard kookt want dan slingert je hele ei door het water, net tegen de kook aan dus.
Over die azijn is trouwens al heel wat geschreven, de laatste conclussies zijn; het maakt helemaal niets uit of je nu wel of geen azijn in het water doet...
Over die azijn is trouwens al heel wat geschreven, de laatste conclussies zijn; het maakt helemaal niets uit of je nu wel of geen azijn in het water doet...
- GER.S
- Bezoeker
03 okt 2006 17:04 #4
door GER.S
Beantwoord door GER.S in topic Ei pocheren
misschien mosterd na de maaltijd; ik doe ze pocheren ZONDER het azijn, bij mij gaat dat altijd goed dus denk ik niet dat het nodig is, belangrijker is volgens mij de temperatuur van het water.
wat je ook kunt doen: pocheren in de magnetron.
glas met heet water, ei breken (de dooier heel laten!) en voorzichtig in het glas water doen,de magnetron in ...ongeveer 1 minuut(proberen ivm sterket wattage van de magn.) door meerdere vormen glazen te gebruiken kun je dus ook 4 kante of ronde etc. te maken.
je kunt er zelfs meerdere "op elkaar"maken of "dubbel dooiers".....ben je creatief? alleen de eiwitten of alleen de dooiers ertc. per glas....iss weer eens wat anders..... [img]smileys/smiley32.gif[/img]
wat je ook kunt doen: pocheren in de magnetron.
glas met heet water, ei breken (de dooier heel laten!) en voorzichtig in het glas water doen,de magnetron in ...ongeveer 1 minuut(proberen ivm sterket wattage van de magn.) door meerdere vormen glazen te gebruiken kun je dus ook 4 kante of ronde etc. te maken.
je kunt er zelfs meerdere "op elkaar"maken of "dubbel dooiers".....ben je creatief? alleen de eiwitten of alleen de dooiers ertc. per glas....iss weer eens wat anders..... [img]smileys/smiley32.gif[/img]
Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden