FANtv-nl-logo-mobile

Kawasaki KX 250

Naast de topmodellen KX250f en KX450F heeft Kawasaki ook de overige crossmotoren verbeterd: de KX250, KX125, KX85, KX85II en de KX65. Of je nu het terrein in gaat of een serieuze wedstrijd gaat rijden, met deze vernieuwde crossers zit het wel goed!



Kawasaki KX250
De KX250 werd in 2005 geïntroduceerd. Kawasaki besloot deze spectaculaire crossmotor voor 2006 te verbeteren. Het opnieuw getunede blok levert nu nog meer vermogen waarmee je sneller van je plek en harder uit een bocht komt. Uitgerust met een lichter chassis, nieuwe 'wave-type' remschijven en aluminium Renthal stuur.
De vering is ook verder ontwikkeld. Vernieuwde membraankleppen en verbeterde afdichting van de KIPS geven de KX250 meer vermogen in het lage toerengebied.


Door een nieuwe, hoogrendement waterpomp impeller ontstaat een breder toerengebied.


Motor
De motor heeft vernieuwde membraankleppen en de verbeterde afdichting van de KIPS geven de KX250 meer vermogen in het lage toerengebied.


Door een nieuwe, hoogrendement waterpomp impeller ontstaat een breder toerengebied. Het maximale vermogen is 42.8 kW (58.2 pk) bij 9.000 toeren. De maximale koppel ligt op 50.5 Nm bij 8.000 toeren.


Vering
Door de verbeterde demping van de Kayaba AOS (Air-Oil-Separate) voorvork en door de dual- speed compressie instelling van de achterschokdemper, beschik je over nog meer mogelijkheden om het gedrag van je fiets af te stemmen op het circuit.



KX125
Supercross, motocross of gewoon een paar rondjes raggen op je favoriete circuit. De KX125 is een machine om mee te winnen. De '06-versie van deze groene gifkikker is nog sneller door een nieuwe ontsteking, 'wave-type' remschijven en een aluminium stuur.


Motor
Carter carbon-fiber membraankleppen zorgen voor zo veel toeren dat je denkt dat alleen honden het gejank nog kunnen horen.


Bovendien zorgen 'hetere vonken' uit de nieuwe ontsteking domweg voor hetere prestaties in het hele toerenbereik. Het maximale vermogen ligt op 30.2 kW (41 PK) bij 11.500 toeren. Het maximale koppel is 26.5 Nm bij 10.500 toeren.


Koppelingshendel
Net als de KX250 heeft de KX125 een op de fabrieksfietsen gebaseerde, lichtgewicht koppelingshendel, die je zelfs onderweg probleemloos kunt bijstellen.


KX85
De '06-versies van de KX85 en de KX85-II lijken in detail en in grote lijnen op de succesvolle, zwaardere KX - racers. Gierende 2-takten met enorm veel vermogen, een stijf chassis en race-tuned demping.

Vering
De 38 mm voorvork en de veel tractie leverende Uni-Trak achtervering zijn volledig instelbaar zodat je je crosser volledig op het terrein kunt afstemmen.


Motor
Vorig jaar was de KX85 al snel. Dit jaar is 'ie nog sneller. Een nieuwe rotor zorgt voor meer reactie in het lage toerenbereik. Een verbeterd KIPS mechanisme en cilinders met verbeterde poorten zorgen voor nog meer power. En een sterker big end lager voor minder onderhoud.



KX85
Het maximale vermogen is 21.0 kW (28.5 pk) bij 12.000 toeren. De maximale koppel is 17.2 Nm bij 11.000 toeren.



KX85-II
Het maximale vermogen is 21.5 kW (29.2 pk) bij 11,500 toeren. De maximale koppel is 18.4 Nm bij 10.500 toeren.



KX65
De Kawasaki KX65 is een goede crossmotor om mee te beginnen. Hij heeft een hoog toerige, vloeistofgekoelde motor, stevig chassis, remschijven vóór en achter en veel kneepjes van de Kawasaki fabrieksracers.


Het is een fijne motor om er voor de lol op onverhard terrein mee te crossen of een serieuze wedstrijd mee te rijden.



Digitale ontsteking
Een nieuwe, digitale ontsteking met een lichtgewicht ontstekingsrotor die voorzien is van 'rare-earth' magneten voor een betere gasreactie in het hele toerenbereik.


Two-tone Seat
Net als zijn grote broers is de KX65 uitgerust met een strak, two-tone zadel en een agressief ogend grafisch design.

Vergelijkbare artikelen