FANtv-nl-logo-mobile

Kawasaki VN900 classic

Combineer het uiterlijk, gevoel en uitrusting van een 'grote' cruiser met de handling kwaliteiten en rijdersvriendelijke ergonomie van een middenklasser. De VN900 Classic is de uitgelezen machine om het plezier van 'cruisen' te ontdekken.



Wanneer rijders de VN900 voor het eerst zien, zijn ze verbaasd dat het 'maar' een 900 is. De motor heeft namelijk de maten en styling  van de grote cruisers. Lang, laag en klaar om te cruisen. De styling van de VN900 is afgeleid van de VN2000. Dit effect wordt verder versterkt door het volumineuze design van het motorblok. Net zoals de VN2000 is de VN900 voorzien van een getande riem als stille eindaandrijving. Behalve minder onderhoud (in vergelijking tot ketting-aandrijving) is aandrijving door een getande riem soepeler dan door een cardan.


Big Bike gevoel
Ontworpen voor superieure acceleratie in het middengebied (waarin het meest wordt gereden) levert de VN900 Classic zoveel koppel dat motoren met een kleinere cilinderinhoud eruit getrokken worden en met één keer terugschakelen, worden motoren met een grotere cilinderinhoud moeiteloos bijgehouden. De vloeistofgekoelde, 903cm³ V-Twin krachtbron heeft dezelfde ontstekingsruimte en ontwerp van de in- en uitlaatpoorten als die van de machtige VN2000.





Rijder vriendelijk
Of je nu over de snelweg dendert of zachtjes door de stad cruist, de VN900 is een "easy to ride" cruiser. Het koppel is goed in de hand te houden door de uitstekend werkende brandstofinjectie, waardoor ultra langzaam rijden verrassend eenvoudig wordt.


Milieuvriendelijk
Je kunt er zeker van zijn dat de VN900 net zo milieu- als rijdersvriendelijk is. Efficiënte brandstof-injectie, catalisatoren in de uitlaten en zuurstof sensoren voor iedere cilinder, dragen ertoe bij dat de VN900 al één jaar eerder dan verplicht voldoet aan de strenge Euro-III emissie eisen.

Vergelijkbare artikelen