Ducati GT1000
Ducati introduceert een derde Sportclassic: de GT1000. De stijl van de Ducati GT modellen uit de jaren '70 zijn terug te vinden in deze nieuwe machine.
Ondanks zijn klassieke styling is de GT een moderne Ducati motor. De belijning van de GT is een moderne interpretatie van de klassieke lijnen van de originele GT's uit de jaren '70. De Ducati GT1000 is een motorfiets voor dagelijks gebruik.
De motorfiets heeft een slanke benzinetank die aan de zijkant voorzien van uitsparingen voor de knieën. De zijpanelen van GT1000 herinneren ons aan de originele zijpanelen uit de jaren zeventig en zijn voorzien van ventilatiesleuven. Veel van de details zoals de kroonplaat en de bevestigingsbeugels voor het stuur zijn afgewerkt in gepolijst aluminium. De velgen, tellerafwerking, stuur en de claxondeksels zijn van chroom voorzien. Daarnaast heeft de machine chromen uitlaatpijpen en dempers.
De zithouding op de GT1000 is comfortabel en biedt veel controle. Het chromen stuur zorgt voor een rechte zithouding. De voetsteunen van de berijder zijn conservatief voorwaarts geplaatst voor comfort en een goede grondspeling.
Het desmo 1000 Dual Spark motorblok is de krachtbron van de GT. Het luchtgekoelde L-twin blok heeft cilinders met traditionele koelribben. Verder is het blok voorzien van testastretta technologie, brandstofinjectie en een computergestuurd motor management. Het motorblok levert 92 pk.