Honda CBF600 (S) en VT750C Shadow
Met de compleet vernieuwde CBF600 heeft Honda weer een goede troef in het naked middensegment.
De CBF600 heeft een scherp gesneden uiterlijk gekregen, en ook onderhuids veranderde er nogal wat. Zo is het nieuwe, vijf kilogram lichtere frame afgeleid van de Honda CB600F Hornet.
Het motorblok is, voor meer kracht in het lage en middelste toerengebied, een 'teruggetunede' versie van de krachtbron van de Honda CBR600RR. In de nieuwe Honda CBF600 levert de krachtcentrale ruim 77 pk bij 10.500 toeren per minuut. Bovendien zorgt montage van het genoemde motorblok dat de nieuwe CBF600 5,3 kg lichter werd.
Voor meer gebruiksgemak is het dashboard instrumentarium van de CBF600 uitgebreid met een benzinemeter. De nieuwe Honda CBF600 is dé perfecte motor voor nieuwe, voor ervaren én voor herintredende motorrijders. Hij combineert een grote handelbaarheid met een enorme mate van comfort en rijgemak.
VT750C Shadow
Voor tijdloos cruisegenot is er de nieuwe Honda VT750C Shadow. Ook deze retrofiets werd door Honda nóg gebruiksvriendelijker gemaakt. Behalve een opgefrist dashboard kreeg de Honda VT750C een nieuw stuur, dat zorgt voor een relaxtere zithouding. De enkele uitlaat van de VT750C Shadow uit 2004 verving Honda door dubbele, onder elkaar liggende dempers. Het uitlaatsysteem is voorzien van een katalysator zodat ook de VT750 Shadow voldoet aan de Euro3-emissie-eisen.
Voor een betere balans in het rijwielgedeelte verhuisde de 296 mm grote remschijf naar de rechterkant van het voorwiel, omdat daar ook de uitlaatdempers zijn. Het motorblok is voorzien van een nieuw injectiesysteem.