FANtv-nl-logo-mobile

Suzuki GSX-R600 vs GSR600

De GSX-R600 en de GSR600 zijn verschillend ogende motorfietsen, maar hebben een grote overeenkomst. Beide motoren maken namelijk gebruik van hetzelfde motorblok.


Suzuki GSX-R600
De GSX-R600 heeft een nieuwe look gekregen. Het motorblok is compacter geworden, maar heeft meer kracht. De motorfiets is ook een stukje smaller en lager.


Voor 2006 is hij volledig nieuw ontwikkeld. De doelstellingen voor de 2006 GSX-R600 waren duidelijk. Meer vermogen en koppel, een bredere vermogenskromme, zo veel mogelijk gewicht naar beneden en naar het midden van de wielbasis verplaatsen.



De complete motorfiets is compacter en aërodynamischer. Met grotere voorremmen en een beter gevoel met betrekking tot de vering. Daarnaast heeft de GSX-R600 een compleet nieuw motorblok, welke compacter en lichter is en toch meer vermogen heeft en meer toeren draait. De cilinderinhoud blijft 599 cm3. Het vermogen is 124 pk en 130+ pk met RAM-Air.


Het nieuwe frame van de 2006 GSX-R600 is uitsluitend opgebouwd uit aluminium gietstukken. Het frame is geconstrueerd voor een ideale balans tussen sterkte en stijfheid en de productie tolerantie wordt geoptimaliseerd door een reductie van het aantal onderdelen en lassen.


De brandstoftank is korter en de zitting is naar voren geplaatst, door deze wijzigingen is de afstand tot de stuurhelften kleiner geworden en dit komt het comfort van de rijder ten goede. De inhoud van de brandstoftank bedraagt 16,5 liter.


Suzuki GSR600
De GSR is een totaal nieuw ontwerp van Suzuki. De motor heeft strakke lijnen en doet mee met de laatste trends op het gebied van futuristisch ogende naked bikes. De GSR is uitgerust met een aangepast blok van de GSX-R600.



De GSR lijkt wel rechtstreeks van de tekentafel naar de productie te zijn gegaan. De motorfiets heeft strakke lijnen, een bijna in vorm gebeeldhouwde koplamp, two-tone zadel en twee underseat dempers die samen met de ronde achterlichten wel op vier uitlaten lijken. De GSR is strakke naked bike. Deze motor doet duidelijk mee met de laatste trends op het gebied van futuristisch ogende nakeds.


De GSR is uitgerust met het motorblok van de GSX-R600. Het blok is teruggetuned en aangepast voor het laag en middengebied. Het onderstreept wel duidelijk de slogan van de GSR: “Modern art meets racing technology”.

Vergelijkbare artikelen