Kawasaki ZX-6R Ninja
De ontwikkeling van de nieuwe Ninja ZX-6R begon met een schone lei. Deze Japanner is helemaal vernieuwd.
Kawasaki heeft nu één 599 cm³ supersport model in plaats van twee, zoals in voorgaande jaren. Het nieuwe model is een combinatie van de 636 en ZX-6RR.
De motorfiets is geboren voor het circuit en neemt bochten met hetzelfde gemak als motoren met de helft van de cilinderinhoud. Je hebt ook vrij veel ruimte op deze motor. Voor het circuitmotor is hij vrij comfortabel. Door het sterke middengebied is de ZX-6R ook in het dagelijks verkeer goed te gebruiken.
Het geheel nieuwe ultrahoogtoerenblok van de Ninja ZX-6R met gepolijste inlaatkanalen levert veel meer koppel in het middengebied dan zijn voorgangers. De motor heeft daardoor een zeer brede powerband met een lineaire vermogenskromme, voor een krachtige acceleratie over het complete toerenbereik.
De bediening van het gas, die ontworpen is voor een zo laag mogelijke wrijving, zorgt ervoor dat de compacte viercilinder lijnmotor perfect op het gas reageert, zodat de rijder ook in de bocht zijn lijn en snelheid nog kan corrigeren.
Bij het ontwerpen van het frame van de Ninja ZX-6R heeft het ontwikkelingsteam zich geconcentreerd op een frame dat geschikt is om bochten met een hoge snelheid in te kunnen gaan en te kunnen ronden. Het frame heeft een goede balans tussen flexibiliteit en stijfheid. Je hebt hierdoor veel contact met het wegdek.
De controle van de bochtsnelheid wordt verder verbeterd door de uitgebalanceerde combinatie van een slipkoppeling en krachtige, radiaal gemonteerde remklauwen. Dit sportieve pakket wordt verder aangevuld met een volledig instelbare vering en demping voor en achter.