FANtv-nl-logo-mobile

Suzuki V-Strom

De Suzuki V-Strom 650, ook wel bekend onder de naam DL650, is gemaakt voor avontuur en plezier. Beklimmen van een bochtig bergweggetje, het verkennen van een oud stadje, het cruisen op weg naar zee, of op het werk verschijnen: deze motor is een allround toerfiets.


Klaar voor een tweewieleravontuur? Met de nieuwe V-Strom 650 is er niets dat je tegenhoudt.

Rijgedrag
Deze motor beschikt over een comfortabel zadel en mede door de stand van het stuur zit je rechtop en kunnen je voeten prima bij de grond. De V-Strom is ook geschikt voor het lichtere off road werk. Hij is wendbaar en het motorblok heeft genoeg power om lekker door te trekken. Je kunt de veervoorspanning zelf verstellen om een perfecte wegligging te creëren. Ook de uitgaande demping achter is instelbaar.



Dankzij het windscherm kun je onbezorgd een eind toeren. Het windscherm van de V-Strom 650 is zorgvuldig vormgegeven om de hoeveelheid wind die de berijder bereikt te beperken. Je kunt het scherm naar persoonlijke voorkeur afstellen. De uitgebalanceerde stijfheid van het twin-spar frame van aluminiumlegering en de swingarm van de V-Strom 650 zijn speciaal ontworpen om een soepel gebruik mogelijk te maken. Het frame is lichter dan de stalen frames die doorgaans bij concurrerende modellen worden gebruikt.



De 90 graden, vloeistofgekoelde V-Twin aandrijving kan 67 pk halen met een koppel van 60 Newtonmeter. Gezien het gewicht van de motor, 189 kilo, presteert deze agressieve toermotor goed. Maar dat is niet gek als je bedenkt dat ditzelfde motorblok ook onder de Suzuki SV (cupmotor) te vinden is.



Design
De V-Strom is een sportieve toermotor en dat straalt hij ook uit. Net als op de SV650 zitten twee position lamps die links en rechts van de koplamp zijn geplaatst en altijd branden. De aggressieve koplampen lopen vrij ver door en geven de motor een sportieve look. Ook de dikke tank waar 22 liter benzine in kan, maakt de motor net iets stoerder dan een 'doorsnee' toermotor.



De grootste wijziging is de buddy seat, die niet alleen 20 millimeter lager is, maar ook smaller aan de voorzijde. Hierdoor kunnen de ook kleinere motorrijders makkelijk met hun voeten bij de grond. Onder de buddy zit genoeg ruimte om bijvoorbeeld een slot of regenpak op te bergen. Het dashboard is nagenoeg gelijk aan die van de V- Strom 1000: twee grote, analoge klokken waarop je de snelheid en toeren kunt aflezen. Tussen deze twee meters in kun je digitaal de benzinestand en motortemperatuur aflezen.



Aan de achterkant zie je dat de zijkappen in één lijn lopen met de beschermingsplaten van de uitlaat. Alles in het uiterlijk van deze sportieve tourer is geïntegreerd.


 










Vergelijkbare artikelen